
Giresun İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından fındık hasadı öncesinde bahçelerde pestisit kontrolleri yapılıyor.
Giresun İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi;
''Üretim alanlarında bitki koruma ürünlerinin etiket bilgilerine göre doğru kullanımı ile yasaklı,tavsiye dışı, aşırı veya hatalı kullanımının denetlenmesi amacıyla Bakanlığımız stratejikplanında belirlenen hedefler doğrultusunda “Hasat Öncesi Pestisit Programı”uygulanmaktadır.
Bu amaçla; 2022 yılından beri yıllık hazırlanan programa göre yapılan denetimlerkapsamında 2025 yılı Bitki Sağlığı Uygulama Programı gereğince Giresun ilimiz genelindentoplam 15 adet fındık numunesi alınarak analiz için yetkili laboratuvara gönderilmiştir.
Projede, hatalı pestisit kullanımının denetlenmesi ve insan sağlığına yönelik oluşabilecekrisklerin önlenmesi, doğal dengenin korunması bitkisel üretimin sürdürülebilirliğiamaçlanmaktadır. Hatalı tavsiye dışı ilaç kullanıldığı tespit edilmesi durumunda hasatgeciktirme, ürün imhası veya idari para cezası yaptırımları uygulanmaktadır.
Üreticilerimizin muhtemel bir cezai işlemle karşılaşmamaları için zirai ilaçları etiket bilgilerineuygun olarak doğru bir şekilde kullanmaları faydalı ve önemlidir.''