
Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, katma değeri yüksek ve alternatif bir tarım ürünü olan safran bitkisinin üretimini yaygınlaştırmak amacıyla düzenlediği "Safran Bitkisi Yetiştiriciliği Eğitimi"ni tamamladı. İnönü ilçesinde gerçekleştirilen eğitimi başarıyla bitiren 44 üretici için coşkulu bir sertifika takdim töreni düzenlendi.
İnönü İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü Toplantı Salonu’nda organize edilen törene; İnönü Kaymakamı Talha Atılay Teymur, İnönü Belediye Başkanı Serhat Hamamcı, İl Tarım ve Orman Müdürü Yüksel Çil ve çok sayıda ilçe protokol üyesi ile teknik personel katıldı.
Teori ve Uygulama Bir Arada: 44 Üretici Safran Yetiştiricisi Oldu
İnönü İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü bünyesinde görev yapan Ziraat Mühendisi Rüstem Metin tarafından verilen eğitimlerde, üreticilere safranın dünyadaki tarihinden kalite kriterlerine kadar çok geniş bir yelpazede bilgi sunuldu. İki grup halinde toplam 44 üreticinin katıldığı kursta şu kritik başlıklar öne çıktı:
Safran bitkisinin genel özellikleri, uygun iklim ve toprak koşulları
Safran yumrusu seçiminde dikkat edilmesi gerekenler, ekim zamanı ve şekli
Doğru hasat tekniği, drog olarak kullanılan stigmaların kurutulması ve saklanması
Piyasadaki tağşiş (sahte) safran ürünlerinin ayırt edilme yöntemleri
Teorik eğitimlerin yanı sıra, üreticilerin sahaya daha donanımlı inmesi amacıyla Geçit Kuşağı Tarımsal Araştırma Enstitüsü ve Oklubalı Orman Fidanlığına teknik geziler düzenlenerek uygulamalı eğitimler gerçekleştirildi.
"Safran, İklim Değişikliğine Dirençli Stratejik Bir Bitkidir"
Törende konuşan Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürü Yüksel Çil, safranın bölge tarımı için önemine dikkat çekti. Çil, konuşmasında şu ifadelere yer verdi: "Dünyanın en değerli baharatlarından biri olan safran; az alandan yüksek gelir getiren, su tüketimi düşük ve iklim değişikliğine karşı dirençli son derece stratejik bir bitkidir. İnönü ilçemizin toprak yapısı ve iklim özellikleri, bu katma değeri yüksek ürünün yetiştirilmesi için çok uygun bir potansiyele sahiptir. Bugün burada sertifikalarını alan 44 üreticimiz, sadece yeni bir ürün yetiştirmeyi öğrenmedi; aynı zamanda Eskişehir’imizin tarımsal çeşitliliğine ve ülkemiz ekonomisine büyük bir katma değer sağlama yolunda öncü bir adım attı. İl Müdürlüğü olarak, sahaya inecek ve üretime başlayacak olan çiftçilerimizin teknik anlamda her zaman yanında olmaya devam edeceğiz."
Protokol üyeleri tarafından başarılı üreticilere sertifikalarının tek tek takdim edilmesinin ardından tören toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.