Hava Durumu

#Bursa Büyükşehir Belediyesi

Kırsal Haber - Bursa Büyükşehir Belediyesi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Bursa Büyükşehir Belediyesi haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Bursa Leylek Şenliği Coşkuyla Başladı Haber

Bursa Leylek Şenliği Coşkuyla Başladı

Leyleklerin izinde Bursa’nın doğal ve kültürel mirasına sahip çıkılan Bursa Leylek Şenliği, Karacabey’e bağlı Eskikaraağaç köyündeki kortej yürüyüşüyle başladı. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin, Karacabey Belediyesi ve Bursa Kültür, Turizm ve Tanıtma Birliği’nin katkılarıyla düzenlediği ‘Bursa Leylek Şenliği’, büyük bir coşkuya sahne oldu. Avrupa Doğal Yaşamı Koruma Vakfı’nın (Euronatur) Avrupa Leylek Köyleri Ağı’nda (ESVN) Türkiye’yi temsil eden Karacabey’e bağlı Eskikaraağaç Köyü’nde gerçekleştirilen Bursa Leylek Şenliği, gün boyu düzenlenen etkinliklerle Bursalılara keyifli bir gün yaşattı. DOĞAYLA İÇ İÇE BİR ŞENLİK Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin vatandaşlara ücretsiz ulaşım imkânı da sağladığı şenlikte, ilk olarak TDF Bursa İl Temsilciliği ile doğa yürüyüşü düzenlendi. Yoğun katılımın olduğu yürüyüşle, her yaştan vatandaş hafta sonunu doğayla iç içe geçirdi. Uluabat Gölü’ndeki sandal gezisine katılanlar, eşsiz manzaranın tadını doyasıya çıkardı. Yaren Leylek ve Balıkçı Adem Yılmaz’ın dostluğu ile dünya genelinde artık bilinir hale gelen Eskikaraağaç Avrupa Leylek Köyü’ndeki şenlikte, Bursa Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi tarafından hazırlanan ‘Uluslararası Adem Amca ve Yaren Leylek Poster Sergisi’ de ziyaretçilerden büyük ilgi gördü. BUFSAD-Bursa Fotoğraf ve Sinema Amatörleri Derneği’nin ‘Uluabat’ın Köyleri’ temalı fotoğraf sergisinde, Uluabat Gölü çevresinde bulunan köylerin yaşam izleri katılımcılara sunuldu. Fotoğraf çekme atölyesinden Leylek Postanesi’ne dans etkinliklerinden yüz boyama atölyesine kadar birbirinden keyifli etkinliklerin yapıldığı şenlik, çocuklar başta olmak üzere tüm vatandaşlara eğlenceli ve keyifli bir zaman geçirme imkanı sundu. İki gün sürecek olan şenlik, Eskikaraağaç köyündeki ‘Leylek Korteji’ ile başladı. Kortej sırasında göl kenarında Doğa Koruma ve Milli Parklar 2. Bölge Müdürlüğü'nce rehabilitasyonu tamamlanan bir leylek doğaya salındı. Büyükşehir Belediye Bandosu eşliğinde yapılan yürüyüşte, Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba’nın yanı sıra AK Parti Bursa Milletvekili Emine Yavuz Gözgeç, siyasi parti temsilcileri, Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyelerinin yöneticileri, sivil toplum kuruluşlarının, derneklerin ve kooperatiflerin temsilcileri, muhtarlar ve vatandaşlar katıldı. “ADEM AMCA İLE YAREN LEYLEK’İN DOSTLUĞU, ÜLKE SINIRLARINI AŞTI” Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, Yaren Leylek ile Balıkçı Adem amcanın dostluğunun hayat verdiği etkinliğin bir festivalden çok daha fazlası olduğunu vurguladı. Şenlik vesilesiyle doğaya duyulan saygıyı hep birlikte büyüttüklerini belirten Başkan Vekili Biba, “Eskikaraağaç mahallemiz, göçmen kuşların en önemli duraklarından biridir. Balıkçı Adem amcamız ile Yaren Leylek’in güzel dostluğu, ülke sınırlarını aşarak tüm dünyanın ilgisini çekmiştir. Bu dostluk, doğayla kurulan bağın ne kadar güçlü olabileceğini hepimize kanıtlamıştır” dedi. EMEĞİ GEÇENLERE TEŞEKKÜRLER Eskikaraağaç denildiğinde doğaya sahip çıkan, kuşlarıyla, gölüyle ve insanıyla örnek gösterilen bir yaşam kültürünün akla geldiğini belirten Başkan Vekili Biba, sürecin uluslararası alanda duyulmasını sağlayan Euronatur ve Avrupa Leylek Köyleri Ağı’na teşekkür etti. İş birlikleri sayesinde Eskikaraağaç’ın Avrupa çapında ‘Kuş Dostu Köy’ kimliğini kazandığını hatırlatan Başkan Vekili Biba, “Özellikle merhum Profesör Doktor İsmet Arıcı’yı ve eşi Franziska Arıcı’yı da şükranla anmak istiyorum. Eskikaraağaç’ın, bugün uluslararası ölçekte tanınan bir doğa destinasyonu haline gelmesinde emekleri çok büyüktür” diye konuştu. “EKOLOJİK DENGEYİ KORUMAK İÇİN ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEĞİZ” Uluabat Gölü ve çevresinin, biyolojik çeşitliliği çok yüksek bir sulak alan olduğunu vurgulayan Başkan Vekili Biba, bölgenin göçmen kuşların yaşam döngüsü için oldukça kritik bir bölge olduğunu söyledi. Son yıllarda ekolojik dengede yaşanan değişimleri gördüklerini ve yakından takip ettiklerini ifade eden Başkan Vekili Biba, “Kuşlarımızın beslenme alanlarında yaşadığı sorunların farkındayız. Sazlık alanların durumu, çayır ve meraların kalitesi için bilimsel çalışmalar yapılması şarttır. Bizler, bunun bilincindeyiz. Bursa Büyükşehir Belediyesi olarak Karacabey Belediyesi ve bakanlıklarımızla ortak hareket ediyoruz. Ekolojik dengeyi korumak ve bu habitatı iyileştirmek için kararlılıkla çalışmaya devam edeceğiz” dedi. Balıkçı Adem amcayı, Kadın Dernek Başkanı Gülten Kovan’ı ve Muhtar Abdullah Hızlı’yı, Avrupa Leylek Köyleri Ağı içerisinde yer alan Bulgaristan’ın Belozem kasabasına gerçekleştirilecek teknik inceleme gezisiyle ödüllendireceklerini de açıklayan Başkan Vekili Biba, Büyükşehir Belediyesi ve Karacabey Belediyesi’nin himayesinde yapılacak gezide, iyi uygulama örneklerinin yerinde görüleceğini dile getirdi. AK Parti Bursa Milletvekili Emine Yavuz Gözgeç ise, Adem Amca ile Yaren Leyleğin dostluğuna bir kez daha şahitlik ettiklerini belirtti. Her canlının birer emanet olduğu bilinciyle hareket ederek ekolojik dengeyi koruduklarını anlatan Gözgeç, dünyanın ilk hayvan hastanesinin de Bursa’da kurulduğunu hatırlattı. Eskikaraağaç Muhtarı Abdullah Hızlı da festivalin düzenlenmesinde emeği geçen Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne ve Karacabey Belediyesi’ne teşekkür etti. Konuşmaların ardından Başkan Vekili Şahin Biba ve protokol üyeleri, Balıkçı Adem Yılmaz ile hatıra fotoğrafı çektirdi. Büyükşehir Belediyesi Kent Orkestrası’nın da sahne aldığı gecede, Başkan Vekili Biba stantları ve çocukların hazırladığı atölyeleri tek tek gezerek vatandaşlarla sohbet etti.

Bursa Bıçağı Dünya Sahnesinde Haber

Bursa Bıçağı Dünya Sahnesinde

Yaklaşık 700 yıllık geçmişe sahip olan ve maharetli ustaların ellerinde ateş ve suyla şeklini bularak dünya çapında bir üne sahip olan 'Bursa Bıçağı', bu yıl üçüncüsü düzenlenen Uluslararası Bursa Bıçak Festivali’nde bir kez daha görücüye çıkıyor. Bursa Büyükşehir Belediyesi, kültürel mirasın gelecek kuşaklara aktarılması için çalışmalarını tüm hızıyla sürdürüyor. Osmanlı’nın ilk başkenti olmasının yanında, ordunun kılıç ve kama gibi silah ihtiyaçlarının karşılanması bakımından demir işlemeciliğinin de başkenti olan Bursa’nın 700 yıllık geçmişe sahip bıçakları, Büyükşehir Belediyesi tarafından 1-2-3 Mayıs tarihlerinde düzenlenen 3. Uluslararası Bursa Bıçak Festivali ile tekrar vitrine taşınıyor. BIÇAĞIN USTALARI BURSA’DA Teknolojiyle dönüşen bıçakçılık sektörünün geniş bir çerçevede ele alındığı festivalde, Rusya ve Almanya’dan gelen zanaatkârların yanı sıra Bursa başta olmak üzere Denizli, Eskişehir, Trabzon, Ankara, İstanbul, Sakarya, Kocaeli, İzmir, Bilecik ve Balıkesir’den katılan ustalarla birlikte toplam 100 profesyonel stant yer alıyor. Ayrıca Pamukkale Üniversitesi Bıçakçılık ve El Aletleri Teknolojisi Bölümü, Denizli Belediyesi, Trabzon Sürmene Belediyesi ve Off The Grid Türkiye ekibi de fuara katılıyor. Programda çocuklar ve ailelere yönelik eğitici atölyeler ile rengârenk etkinlikler de düzenleniyor. “DAHA GENİŞ KİTLELERLE BULUŞTURMAYI HEDEFLİYORUZ” Atatürk Kültür Merkezi Merinos Yerleşkesi’ndeki açılış töreninde konuşan Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, Bursa bıçakçılığının, yüzyılların emeğini ve ustalığını taşıyan özel bir zanaat olduğunun altını çizdi. Bursa’nın geleneksel zanaat mirasını daha geniş kitlelerle buluşturmayı hedeflediklerini anlatan Başkan Vekili Biba, “İlki 2012 yılında düzenlenen bıçak yarışmasını bu yıl da gerçekleştiriyoruz. Bursa Büyükşehir Belediyesi olarak yaşayan zanaatları ve üretim kültürünü, şehir mirasımızın önemli bir parçası olarak kabul ediyoruz” dedi. “2027 YILINDA DÜNYA BIÇAK SEKTÖRÜNÜN KALBİ BURSA’DA ATACAK” İlk olarak 2017 yılında dönemin Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe döneminde bıçakçılığı gelecek kuşaklara aktarmak amacıyla Bursa Bıçak Müzesi’nin açıldığını anlatan Başkan Vekili Biba, “Bıçak Müzesi, bugün tarihi bir yapı olan Balibey Han’ın teras katında ziyaretçilerini ağırlıyor. Dünya Bıçak Başkentleri Birliği’nin 2027 yılı buluşmasının Bursa’da yapılacak olması ise hepimiz için ayrı bir gurur. 2027 yılında dünya bıçak sektörünün kalbi Bursa’da atacak. Bu yılki festival de bu büyük buluşmanın önemli bir hazırlığı niteliğini taşıyor. Festivalde emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Tüm Bursalıları Bıçak Festivali’ni ziyaret etmeye davet ediyorum” diye konuştu. AK Parti Yerel Yönetimler Başkan Yardımcısı ve önceki dönem Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, organizasyonu 20 yıl önce başlattıklarını hatırlattı. Bursa’nın başkent kimliği taşıdığını hatırlatan Altepe, “Bursa aynı zamanda bir zanaatkârlar şehridir. Türkiye’deki bir sanatın başkenti Bursa’dır. Bursa, yıllarca bıçakçılıkla anıldı. Bir sanatkâr çocuğu olarak bu tür değerlerin gelişmesini istedik. Gerçek anlamda katma değer üretilsin istedik. Bıçakçılık sanatının öne çıkmasını arzuladık. Etkinliğin devam ettirilmesinden dolayı büyük mutluluk duydum. Emeği geçenlere teşekkür ediyorum” dedi. Sürmene Belediye Başkanı Hüseyin Azizoğlu da bıçağın, ustanın alın teri ve sabrının birleşmesiyle ortaya çıkan bir ürün olduğunu ifade etti. Sürmene’nin de bu kültürün merkezlerinden biri olduğunu vurgulayan Azizoğlu, bu tür organizasyonları çok kıymetli bulduklarını belirterek emeği geçenlere teşekkür etti. Pamukkale Üniversitesi Öğretim Üyesi Erol Büker de, üniversite bünyesindeki ‘Bıçakçılık ve El Aletleri Üretim Teknolojisi Programı’nın Türkiye’de ilk ve tek olduğunu hatırlattı. Ustaların el emeği, göz nuruyla yaptığı bıçaklara kendilerinin akademik gözle baktığını anlatan Büker, bıçakçılığa katkı sağlamaya devam edeceklerini söyledi. Pirge Ticari Direktörü Sedat Yamansucu, binlerce yıllık zanaat kültürüne ve demirin ateşle imtihanının sanata dönüştüğü bir sürece hep birlikte tanıklık ettiklerini belirtti. Bursa Bıçağı denince akla keskinlik ve kalite geldiğini anlatan Yamansucu, Pirge olarak bu kültüre sahip çıkmaya devam edeceklerini söyleyerek, festival kapsamında yapılan yarışmaya sponsor olmaktan büyük mutluluk duyduklarını ifade etti. Bursa Bıçakçılar Derneği Başkanı Fatih Adliğ de, köklü bir tarihi geçmişi olan Bursa Bıçağı’nın her geçen sene daha da zenginleşen festivalle daha fazla tanındığını dile getirdi. Festivalin, 2027 Uluslararası Bıçakçılar Birliği’ne ev sahipliği yapacak olmasının gururunu hep beraber yaşayacaklarını belirten Adliğ, programda emeği geçenlere teşekkür etti. Konuşmaların ardından Tahtakıran Kılıç Kalkan ekibi tarafından sahnelenen gösteri, izleyenlerden büyük alkış aldı. Bu yıl ‘Sürdürülebilirlik’ temasıyla hazırlanan festival kapsamında düzenlenen ‘Geri Dönüşümden Şef Bıçağı Yarışması’, zanaat ile çevre bilincini bir araya getirdi. Türkiye ve dünya bıçakçılık kültürünün değerli isimlerinden oluşan jüri üyeleri, atık malzemelerden hazırlanan estetik ve işlevsel bıçakları tek tek inceledi. Yapılan değerlendirme sonucunda birinci olan Enes Şener 50.000 lira para ödülünün ve 2027 Fransa Coutellia katılım desteğinin sahibi oldu. Yarışmada ikinci olan Mehmet Türkaydın 30.000 lira, üçüncü olan Furkan Nurullah Hekim ise 20.000 lira kazandı

Hamidiye'de Zeytinliklere Modern Sulama Hattı Haber

Hamidiye'de Zeytinliklere Modern Sulama Hattı

Gemlik’te tarımsal üretimi güçlendirmeye yönelik çalışmalar devam ediyor. Gemlik'in kırsal yerleşimlerinden Hamidiye köyünde, Bursa Büyükşehir Belediyesi, BUSKİ ve Devlet Su İşleri ekiplerinin çalışmalarıyla zeytinlik alanlarda sulamayı kolaylaştıracak yeni bir altyapı hayata geçirildi. Yürütülen çalışmalar kapsamında köyün belirli noktalarında yaklaşık 3 bin metre uzunluğunda boru hattı döşenerek zeytin ağaçlarının sulanmasına yönelik sistem kuruldu. Gemlik Belediye Başkanı Şükrü Deviren, yapılan çalışmanın tarımsal üretim açısından önemli bir adım olduğunu belirterek şunları söyledi: “Hamidiye köyümüzde, Bursa Büyükşehir Belediyesi ve BUSKİ ekiplerimizin özverili çalışmalarıyla tarımda yeni bir döneme adım atıyoruz. Daha bilinçli, daha verimli ve bilimsel sulama tekniklerini yaygınlaştırarak üreticilerimizin emeğini güçlendiriyor, toprağımızın bereketini artırıyoruz. Gemlik’imizin verimli topraklarında sürdürülebilir tarımı desteklemeye, çiftçimizin yanında olmaya devam edeceğiz.” Başkan Deviren ayrıca, projeye katkı sunan kurum ve ekiplere teşekkür ederek, “Başta Bursa Büyükşehir Belediye Başkanımız Mustafa Bozbey olmak üzere BUSKİ İl Müdürlüğümüze, Gemlik BUSKİ Müdürlüğümüze, Devlet Su İşleri’ne ve emeği geçen tüm teknik ekiplerimize yürekten teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı.

Başkan Bozbey: "Üreticimizi Asla Yalnız Bırakmayacağız" Haber

Başkan Bozbey: "Üreticimizi Asla Yalnız Bırakmayacağız"

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin Mustafakemalpaşa’da düzenlediği iftar programında konuşan Başkan Mustafa Bozbey, tarım ve hayvancılıkla uğraşan üreticilere her zaman destek olduklarını belirtirken, Ramazan ayında da sosyal desteklerle 60.000 insana ulaştıklarını belirtti. Ramazan’ın birleştirici ve manevi iklimini kentin tümüne yayan Bursa Büyükşehir Belediyesi, geleneksel iftar programlarını Mustafakemalpaşa ile sürdürdü. Mustafakemalpaşa Kapalı Pazar Alanı’nda düzenlenen iftar programına, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey ve eşi Seden Bozbey, CHP İl Başkanı Nihat Yeşiltaş, Mustafakemalpaşa Belediye Başkanı Şükrü Erdem, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mehmet Yıldız, CHP İlçe Başkanı Gökhan Demir, Büyükşehir Belediyesi bürokratları, muhtarlar, belediye meclis üyeleri ve vatandaşlar katıldı. Vatandaşlar tarafından sıcak bir atmosferde karşılanan Başkan Mustafa Bozbey, masaları tek tek gezerek görüş ve talepleri dinledi. Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, 17 ilçede düzenledikleri kardeşlik sofralarında Bursalılarla bir araya gelmeye devam ettiklerini belirtti. Mustafakemalpaşa’nın üretimin ve emeğin kenti olduğunu vurgulayan Başkan Mustafa Bozbey, “Alın terinin ilçesidir. Verimli topraklarıyla, çalışkan insanlarıyla Bursamızın lokomotif ilçelerinden birisidir. Göreve geldiğimizde üreticilerimizi asla yalnız bırakmayacağımızı söylemiştik. Tarım ve hayvancılıkla uğraşan üreticilere hep destek verdik, destek olmaya da devam edeceğiz. Sosyal desteklerimiz 60.000 civarında insanımıza ulaşıyor. Türkiye’ye örnek olacak şekilde paylaşma ve dayanışmanın en güzel örneklerini uyguluyoruz. Bizler Bursalıları seviyoruz. Mustafakemalpaşa Belediyesi ile birlikte çalışmaya devam edeceğiz. Hayırlı Ramazanlar diliyorum” dedi. CHP İl Başkanı Nihat Yeşiltaş, Ramazan ayının ülkemize, kentimize ve insanlığa barış, kardeşlik ve huzur getirmesini temenni etti. Mustafakemalpaşa Belediye Başkanı Şükrü Erdem, Ramazan ayının bereketini, paylaşmanın mutluluğunu aynı sofrada yaşadıklarını belirtti. İlçenin ihtiyaçlarını bildiklerini ve Bursa Büyükşehir Belediyesi ile birlikte gerekli adımları attıklarını ifade eden Erdem, her zaman destek veren Başkan Mustafa Bozbey’e teşekkür etti. İftar programının ardından Başkan Mustafa Bozbey ve beraberindekiler, Orta Mahallesi’ni ve Orta Mahallesi Sosyal Yardımlaşma Dayanışma ve Kalkınma Derneği’ni ziyaret ederek halkın taleplerini dinledi. Başkan Mustafa Bozbey, teravih namazının ardından Şeyh Müftü Camii’nde vatandaşlara tatlı ikramında bulundu. Mustafakemalpaşa ilçesi Durumtay, Çeltikçi ve Güllüce köylerini de ziyaret ederek köylülerle bir araya gelen Başkan Mustafa Bozbey, Büyükşehir Belediyesi’nin Durumtay Mahallesi’ne kazandırdığı halı sahada gençlerle buluşarak, hayırlı olmasını diledi.

Büyükşehir Uzmanından Ramazan’da Beslenme Tavsiyeleri Haber

Büyükşehir Uzmanından Ramazan’da Beslenme Tavsiyeleri

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nde görevli Diyetisyen Dr. Nilgün İstek, Ramazan ayının gelmesi ile birlikte vatandaşların beslenmesine ilişkin tavsiyelerde bulundu. Bursa Büyükşehir Belediyesi, Ramazan ayında da vatandaşlara yönelik ücretsiz sağlıklı beslenme danışmanlığı hizmetini sürdürüyor. Ücretsiz diyetisyen hizmeti kapsamında sağlıklı, yeterli, dengeli ve bilinçli beslenme adına yol gösteriliyor. Destek kapsamında yaşam kalitesini arttırmaya yönelik çalışmalar yapılırken, buna uygun beslenme programları oluşturuluyor. EN KRİTİK ÖĞÜN, SAHUR Bursa Büyükşehir Belediyesi’nde görevli Diyetisyen Dr. Nilgün İstek, Ramazan ayının manevi yönünün yanında beslenme alışkanlıklarının da yeniden şekillendiği bir dönem olduğunu söyledi. Ramazan ayında en kritik öğünün sahur olduğunu belirten Dr. Nilgün İstek, sahur yapılmadığı takdirde gün içerisinde halsizlik, baş ağrısı, dikkat azalması gibi sorunlar yaşanabileceğini ifade etti. SAHUR NASIL YAPILMALI? Doğru bir sahurun yapılmasının da bu tür etkileri ortadan kaldırabileceğini anlatan Dr. Nilgün İstek, “Sahurda tam buğday unu, tam tahıllı ekmek gibi karbonhidratların yanında yumurta, peynir, yoğurt gibi sağlıklı ve proteinli besinler tüketilebilir. Aynı zamanda zeytin, ceviz, badem, fındık gibi sağlıklı yağların alınması da faydalı olur. Sahurda şekerli gıdalar, tuzlu yiyecekler, salamuralar mümkün olduğunca az tüketilmeli. Böylece gün boyunca çabuk acıkma veya çabuk susama gibi durumları en aza indirebiliriz” dedi. İFTARDA NELERE DİKKAT EDİLMELİ? İftarda ise en önemli noktanın kademeli beslenmek olduğunu dile getiren Dr. Nilgün İstek, “Uzun süreli açlıktan sonra iftar saatinde birdenbire çok ağır ve yağlı yiyecekler yemek sindirim sistemi problemlerine yol açabilir. Özellikle kronik hastalığı olanlar dikkat etmelidir. Öncelikle suyla oruç açılmalı, bir veya iki adet hurma ve zeytinle devam edilmelidir. Çorba içtikten sonra ise doğrudan ana yemeğe geçilmemeli. 10-15 dakika kadar ara verdikten sonra ana yemeğe geçilmelidir. Bu, sindirimin daha da rahatlamasına yardımcı olacaktır. Ayrıca ara vermek tokluk sinyallerinin oluşmasını sağlar. Aşırı yemek yemenin önüne geçilmiş olur. Kan şekerinin de hızlı yükselmesini engeller. Bu, daha kontrollü bir metabolizma açısından önemlidir” diye konuştu. RAMAZAN’DA SIVI TÜKETİMİ ÖNEMLİ Oruç döneminde sıvı dengesinin sağlanmasının da önemli olduğunu vurgulayan Dr. Nilgün İstek, yeterli miktarda su alınmadığı durumda baş ağrısı, dikkat azalması, halsizlik ve sindirim sistemi problemleri yaşanabileceğini anlattı. Suyu da zamana yayarak iftar ile sahur arasında tüketmek gerektiğini söyleyen Dr. Nilgün İstek, “Çay ve kahvenin, su yerine geçmeyeceği bilinmelidir. Yiyeceklerdeki demirden daha iyi yararlanabilmek için çay ve kahvenin yemekten yaklaşık bir saat sonra tüketilmesini tavsiye ediyoruz. Ayrıca Ramazan ayında hareket etmek de çok değerlidir. İftardan yaklaşık bir saat sonra yapılacak fiziksel aktivite, sindirimin rahatlamasına, kan şekerinin dengelenmesine ve kilo kontrolüne yardımcı olacaktır. Kronik hastalığı olanlar özellikle oruç tutma dönemi öncesinde doktora ve diyetisyene danışmalıdır” dedi.

Bursa Büyükşehir'den Arıcılara Kovan Desteği Haber

Bursa Büyükşehir'den Arıcılara Kovan Desteği

Bursa Büyükşehir Belediyesi, kırsal kalkınmanın sağlanması, daha kaliteli üretim ve pazarlama imkânlarıyla çiftçinin daha çok kazanması amacıyla, 616 üreticiye toplam 3 bin 400 adet kovan teslim etti. Bursa’da kırsal kalkınmanın sağlanması hedefiyle çiftçilere mazot, damla sulama borusu, sıvı gübre, fide, fidan, makine ve ekipman gibi birçok alanda katkı veren Büyükşehir Belediyesi, tarımsal desteklerini artırarak sürdürüyor. Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı arıcılığıyla ‘Boş Arı Kovanı Desteği Projesi’ni hayata geçiren Büyükşehir Belediyesi, üretime katkı sunan önemli bir adım daha atmış oldu. HEDEF, TARIMI GÜÇLENDİRMEK Nilüfer ilçesinde gerçekleşen dağıtım töreninle konuşan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, kırsal kalkınmayı güçlendirmek, arıcılık faaliyetlerinin sürdürülebilirliğini artırmak ve üreticilerin emeğine katkı sunmak amacıyla önemli bir destek projesini hayata geçirdiklerini söyledi. Bilimsel araştırmalara göre dünyadaki yaşam döngüsünde arıların önemli bir yeri olduğunu belirten Başkan Mustafa Bozbey, Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin 2025–2029 Stratejik Planı doğrultusunda tarımı güçlendiren, geliştiren ve üretimi destekleyen uygulamaları artırmayı temel hedefleri arasında gördüklerini ifade etti. YANGINDAN ETKİLENEN ÜRETİCİNİN YARALARI SARILIYOR Üretimi ayakta tutan bir kırsal yapının dirençli ve örnek bir Bursa’nın temeli olduğunu vurgulayan Başkan Mustafa Bozbey, “Bu anlayışla hayata geçirdiğimiz ‘Boş Arı Kovanı Desteği Projesi’ ile orman yangınlarından etkilenen üreticilerimizin yaralarını sarmayı hedefliyoruz. Arıcılık faaliyetlerinin sürekliliğini sağlamayı, üretim maliyetlerini azaltmayı, kırsal ekonomiyi daha güçlü hale getirmeyi amaçlıyoruz. Bilimsel veriler ışığında hazırladığımız proje kapsamında Bursamızda arıcılıkla uğraşan üreticilerimiz başta olmak üzere toplam 616 üreticimizi destekledik. Dağıtımını gerçekleştireceğimiz toplam kovan sayımız ise 3 bin 400’e ulaştı” dedi. ÖRNEK GÖSTERİLECEK DESTEK MODELİ Desteğin sembolik ve sınırlı sayıda olmadığını anlatan Başkan Mustafa Bozbey, üretime gerçek katkı sağlayan, örnek gösterilebilecek bir destek modeli olduğunun altını çizdi. Arıcılığın ekolojik dengeyi koruyan, tarımsal verimliliği artıran ve doğanın sürdürülebilirliğine katkı sağlayan çok önemli bir faaliyet olduğunu dile getiren Başkan Mustafa Bozbey, “Proje kapsamında geçtiğimiz yaz yaşanan yangınlardan etkilenen üreticilerimize, yüzde 75 hibe ile 20’şer adet kovan desteği sağladık. Diğer üreticilerimize de yüzde 50 hibe ile 5’er adet kovan desteği veriyoruz” diye konuştu. ‘TARIMDA BİRÇOK DESTEĞİ SÜRDÜRÜLEBİLİR HALE GETİRDİK” Nilüfer ilçesinde 45 üreticiye destek sağladıklarını, 42 üreticiye kişi başı 5 adet olmak üzere toplam 210 adet, yangından etkilenen 3 üreticiye ise toplam 60 adet kovan desteği verdiklerini açıklayan Başkan Mustafa Bozbey, toplam 270 adet kovanı üreticilerle buluştururken, yaklaşık 300 bin liralık destek sağlamış olduklarını belirtti. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin tarımda, hayvancılıkta, arıcılıkta, kooperatifleşmede, kadın üretiminde ve girişimcilikte üreticilerin yanında olmaya devam edeceğini dile getiren Başkan Mustafa Bozbey, “Tarımda birçok desteği sürdürülebilir hale getirdik. Daha önce çiftçimizin hayal bile edemediği birçok desteği yapıyoruz ve yapmaya devam edeceğiz. Üreticiye vereceğimiz destek, halkımızın pazardan ürünü daha ucuza alması demektir. Kovanlarını teslim alan tüm üreticilerimize bereketli, bol kazançlı, sağlıklı ve verimli bir üretim sezonu diliyorum” dedi. Verilen destekten büyük memnuniyet duyduklarını söyleyen üreticiler, projeyle bölgedeki arıcılığın da canlanacağını belirterek Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’e teşekkür etti. Konuşmaların ardından Başkan Mustafa Bozbey ve belediye yöneticileri tarafından üreticilere kovanları teslim edildi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.