Hava Durumu

#Büşra Özdemir

Kırsal Haber - Büşra Özdemir haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Büşra Özdemir haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Antalya Dumansız Plaj Uygulaması Haber

Antalya Dumansız Plaj Uygulaması

Antalya Büyükşehir Belediyesi, yaz aylarıyla birlikte milyonlarca yerli ve yabancı misafiri ağırlamaya hazırladığı dünyaca ünlü Konyaaltı Sahili’nde Büyükşehir Belediyesi’ne ait plajlarda dumansız plaj uygulaması başlattı. Büyükşehir Belediyesi ayrıca sahilde hizmete sunduğu çeşmelerle birlikte tek kullanımlık plastik şişelerin azaltılmasını hedefliyor. Başkan Vekili Büşra Özdemir, “Sahilde yürüyüş yaparken, denize girerken mataralarımızla güvenli içme suyuna ulaşalım hem de dumansız sahil alanlarımızı kullanalım” dedi. 5 Haziran Dünya Çevre Günü etkinlikleri kapsamında Antalya Valiliği koordinasyonunda düzenlenen etkinlikte ilk olarak sahil temizliği yapıldı. Antalya Valisi Hulusi Şahin, eşi Ebru Şahin, Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarının da destekleriyle sahilde geniş bir katılımlı bir temizlik çalışması gerçekleştirildi. DUMANSIZ PLAJLAR VE ÇEŞMELER HİZMETE AÇILDI Etkinlik kapsamında Antalya Büyükşehir Belediyesi iştiraki EKDAĞ tarafından işletilen Varyant 1 No’lu Plaj ile yine Büyükşehir Belediyesi iştiraki ANET’in Boğaçayı'ndaki Plajında hayata geçirilen “Dumansız Plaj” uygulaması hizmete açıldı. Dumansız plaj alanlarında sigara içme yasağına uymayan vatandaşlara Antalya Valiliği genelgesi ile Kabahatlar Kanunu gereği cezai işlem uygulanacak. Konyaaltı Sahili’ne Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından kazandırılan yeni çeşmelerde kullanıma sunuldu. Bu çeşmelerle tek kullanımlık plastik şişelerin yarattığı kirliliğin önüne geçilmesi hedefleniyor. ÇEŞMEDEN MATARALARINI DOLDURDULAR Vali Hulusi Şahin, eşi Ebru Şahin ve Başkan Vekili Özdemir, çeşmelerden mataralarını doldurarak su içti. Vali Şahin, yeni çeşmelerin güzel bir uygulama olduğunu belirterek, “Kısa sürede kaç tane vatandaşımız buradan su içti. Pet şişeler hem ceplerine hem de çevreye zarar. Ayrıca farkındalık yaratmak amacıyla başlatılan dumansız plaj alanlarında sigara kullanan vatandaşlara valilik genelgesi gereği cezai işlem uygulanacaktır” dedi. DUMANSIZ SAHİL ALANLARIMIZI KULLANALIM Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir ise, “Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak Varyant’ta, EKDAĞ plajımızda, Boğaçayı’nda, ANET plajımızda dumansız plaj alanları yarattık. Konyaaltı sahiline yerleştirdiğimiz çeşmeleri hizmete sunuyoruz. Tek kullanımlık plastiklerden kurtulalım. Vatandaşlarımız alsınlar mataralarını sahilde yürüyüş yaparken, denize girerken bizim suyumuzu içilebilir. Antalya’nın güvenli içme suyuna buradan ücretsiz ulaşmasını istiyoruz. Vatandaşlarımızı bizlere destek olmaya davet ediyoruz. Hem güvenli içme suyuna ulaşalım hem de dumansız sahil alanlarımızı kullanalım. Ayrıca bu projeye destekleri için Ebru Hanım ve Valimiz Hulusi Şahin’e teşekkür ediyorum” diye konuştu. BÜYÜKŞEHİR’DEN ÇEVRE FARKINDALIĞI ÇALIŞMALARI Program kapsamında Konyaaltı Beach Park’ta da etkinlik alanı kuruldu. Alanda atık malzemelerden dönüştürülen sanatsal çalışmalar sergilendi. Kadınlara ve çocuklara çevre farkındalığı kazandırmak için atölye temelli eğitimler gerçekleştirilen Antalya Büyükşehir Belediyesi Çevre Eğitim ve İnovasyon Merkezi’nin de tanıtımı yapıldı. Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin sahipsiz kedilere yönelik mobil kısırlaştırma hizmeti de Beach Park’ta vatandaşlara tanıtıldı. Antalya Büyükşehir belediyesi Veteriner İşleri Dairesi Başkanı Aslı Kılıç “ Yaklaşık 1 ay boyunca Beach Park içerisinde hizmet vereceğiz. Ekip arkadaşlarımız burada sahipsiz kedilerin kısırlaştırma işlemlerini gerçekleştirecek. Vatandaşlarımız 0242 332 53 18 numaralı hattan randevu alabilir ya da alana gelerek ekiplerimizden bilgi alabilirler” dedi.

Antalya’da Lezzet Şöleni: 5. Uluslararası Foodfest Antalya Final Yaptı Haber

Antalya’da Lezzet Şöleni: 5. Uluslararası Foodfest Antalya Final Yaptı

Gastronomi dünyasının kalbi üç gün boyunca Karaalioğlu Parkı’nda attı. Bu yıl 5. kez kapılarını açan Foodfest Antalya Gastronomi Festivali, final gününde de binlerce ziyaretçiyi ağırladı. Workshoplardan panellere, ünlü şeflerin mutfak şovlarından üniversiteler arası yarışmalara kadar pek çok etkinlik katılımcılardan tam not aldı. ​Ünlü Şef Mehmet Yalçınkaya’ya Yoğun İlgi ​Festivalin en çok beklenen isimlerinden biri olan MasterChef jürisi Mehmet Yalçınkaya, "Şeflikte Ustalık Yolculuğu" başlıklı söyleşisiyle hayranlarıyla buluştu. Genç aşçı adaylarına kariyer tavsiyelerinde bulunan Yalçınkaya, festival alanında adeta izdihama neden oldu. ​Antalya Mutfağı Modern Dokunuşlarla Tanıtıldı ​Etkinlik sahnesinde yerel lezzetler dünyaca ünlü şeflerin ellerinde yeniden yorumlandı: ​Hazer Amani ve Rafet İnce, Antalya mutfağına modern dokunuşlar kattığı sunumlarıyla alkış topladı. ​Dilara Koçak, sağlıklı beslenme ve yerel ürünlerin önemine değindi. ​Mehmet Ali Börtücene, geleneksel Antalya piyazını yenilikçi tekniklerle hazırladı. ​Eyüp Kemal Sevinç, Antalya otlarının gastronomideki değerini özel tariflerle anlattı. ​Anneler Günü’ne Özel 15 Bin Çiçek ​Festivalin final gününün Anneler Günü’ne denk gelmesi nedeniyle Antalya Büyükşehir Belediyesi, anlamlı bir jest yaptı. Park ve Bahçeler Dairesi Başkanlığı tarafından kurulan stantta vatandaşlara 15 bin adet petunya, begonya ve yıldız çiçeği hediye edildi. ​Geleceğin Şefleri Yarıştı: Şampiyon Antalya Belek Üniversitesi ​Festival kapsamında düzenlenen üniversiteler arası yemek yarışmasında heyecan doruktaydı. Akdeniz, Alanya ve Antalya Bilim üniversitelerini geride bırakan Antalya Belek Üniversitesi, jüriden en yüksek puanı alarak yarışmanın birincisi oldu. ​Siyaset ve İş Dünyası Foodfest’te Buluştu ​Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir’in ev sahipliğinde gerçekleşen final gününe; CHP Genel Başkan Yardımcısı Özgür Karabat, CHP Antalya İl Başkanı Nail Kamacı ve Milletvekili Mustafa Erdem de katılarak sektör temsilcileriyle bir araya geldi.

Foodfest Antalya İkinci Gününde Yoğun İlgi Gördü Haber

Foodfest Antalya İkinci Gününde Yoğun İlgi Gördü

Antalya Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde düzenlenen 5. Uluslararası Foodfest Antalya Gastronomi Festivali, ikinci gününde de gastronomi tutkunlarını dolu dolu programlarla buluşturdu. Festival gün boyunca vatandaşların akınına uğrarken, gastronomi dünyasının önemli isimleri Antalyalılarla bir araya geldi. Başkan Vekili Büşra Özdemir de etkinlik alanında vatandaşlarla buluşarak gastronomi festivali heyecanına ortak oldu. “Her Sofrada Başka Bir Hikâye” temasıyla bu yıl 5. kez düzenlenen festival, ikinci gününde de lezzet, kültür ve sanatı aynı sofrada buluşturdu. Tadım alanları, söyleşiler, workshoplar ve panellerle Foodfest Antalya, ziyaretçilere unutulmaz bir festival günü yaşattı. Festivalin ikinci gününde özellikle etkinlik sahnesinde gerçekleşen programlar ziyaretçilerin yoğun ilgi gördü. Refika Birgül, Ömür Akkor, Somer Sivrioğlu, Arda Türkmen, Memet Özer, Türev Uludağ, İdil Yazar, Özge Şahin, Yağız İzgül, Merve Burcu Akbulut gibi Türkiye’nin sevilen şefleri sahneye çıkarak gastronomi üzerine keyifli sohbetler gerçekleştirirken, unutulmaz workshoplarla izleyicileri büyüledi. BAŞKAN VEKİLİ ÖZDEMİR ETKİNLİKLERİ YAKINDAN TAKİP ETTİ Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir de etkinlik alanında vatandaşlarla buluşarak gastronomi festivali heyecanına ortak oldu. Başkan Vekili Özdemir, panel ve workshop sahnelerini ziyaret ederek etkinliklere katılan şefler ve vatandaşlarla bir araya geldi. Festival alanında yoğun ilgiyle karşılanan Büşra Özdemir, sahnelerde gerçekleştirilen söyleşi ve workshop programlarını yakından takip etti. Özdemir, festival kapsamında etkinlik sahnesinde yer alan şeflere festivalin uluslararası ölçekte önemli bir buluşma noktası haline geldiğini belirterek, katkılarından dolayı teşekkür ederek plaket takdim etti. Büşra Özdemir, Antalya Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı tarafından kurulan tıbbi ve aromatik bitkiler standını ziyaret etti. Stand alanında vatandaşlarla sohbet eden Özdemir, ziyaretçilere çeşitli sebze fideleri hediye etti. REFİKA BİRGÜL’E YOĞUN İLGİ Gastronomi Festivali’nin bu yılki en özel konuklarından biri olan şef, yazar ve içerik üreticisi Refika Birgül, festivalin ikinci gününe damga vuran isimler arasında yer aldı. Yerel ürünlerin sofradaki hikâyesi ve özgün mutfak anlayışı üzerine gerçekleştirilen söyleşide Refika Birgül, Antalya’nın gastronomik zenginliğine dikkat çekti. Özellikle sahnede Alanya’nın coğrafi işaretli ürünü olan fıstıklı limonata tarifi ve tadımı vatandaşlar tarafından ilgiyle karşılandı. Festival alanında vatandaşlarla bol bol sohbet eden ve fotoğraf çektiren Birgül’ün sahnesi uzun süre alkış aldı. ÜNLÜ ŞEFLER SAHNEDE DENEYİMLERİNİ PAYLAŞTI Etkinlik sahnesinde gerçekleşen söyleşilerde gastronominin kültürel mirastaki yeri, Anadolu mutfağının hikâyesi ve yerel ürünlerin önemi konuşuldu. Şef ve araştırmacı Ömür Akkor, Anadolu mutfağının köklü geçmişine dikkat çekerken, Arda Türkmen televizyon ekranlarının mutfak kültürüne etkisini anlattı. MasterChef jüri üyesi Somer Sivrioğlu ise Antalya mutfağının hikâyesini ve gastronominin anlatı gücünü katılımcılarla paylaştı. AKDENİZ’DEN DÜNYAYA UZANAN LEZZET YOLCULUĞU Festivalin en dikkat çeken bölümlerinden biri ise workshop sahnesi oldu. Gün boyu süren uygulamalı etkinliklerde şefler hem özel tariflerini hazırladı hem de gastronomi tutkunlarına mutfağın inceliklerini anlattı. Claudio Chinali’nin hazırladığı Akdeniz usulü balık carpaccio; Antalya narenciyeleri, yabani otlar ve aromatik zeytinyağlarıyla festival ziyaretçilerinden tam not aldı. Memet Özer’in portakallı ve avokadolu pilav sunumu workshop alanında büyük ilgi görürken, Özge Şahin’in tarator soslu tilkişen ve zerdeçallı tarifleri izleyenlerden alkış aldı. Şef Yağız İzgül’ün kuzu göbeği dolması, çandır fasulye püresi ve keçiboynuzlu glaze tabağı ise günün en dikkat çeken lezzetlerinden biri oldu. Workshop sahnesinde hazırlanan tabaklar hem görsel sunumları hem de yerel ürünlerin modern yorumlarıyla gastronomi tutkunlarının beğenisini topladı. Konferans sahnesindeki uluslararası workshoplarda ise farklı ülkelerden gelen şefler sürdürülebilir gastronomi, kıyı mutfağı ve modern restoran anlayışı üzerine sunumlar gerçekleştirdi. GASTRONOMİ DÜNYASI ANTALYA’DA BULUŞTU Panellerde ise gün boyunca gastronomi turizmi, sürdürülebilir mutfak anlayışı, yerel üretim ve restoran kültürü üzerine paneller düzenlendi. Türkiye’nin farklı şehirlerinden gelen şefler, akademisyenler, işletmeciler ve sektör temsilcileri Antalya’da aynı sahnede buluştu. Lüks otel mutfaklarından kebap kültürüne, yerel üretimden gastronomide hikâye anlatıcılığına kadar birçok başlık festival ziyaretçileriyle paylaşıldı. ŞEFLER HÜNERLERİNİ YARIŞMADA SERGİLEDİ Festival kapsamında dört otelin katılımıyla düzenlenen gastronomi yarışması festivalin en heyecanlı anlarından biri oldu. Yarışmada otellerin şefleri hazırladıkları özel tabaklarla jüri karşısına çıkarak hünerlerini sergiledi. Sunum, lezzet, yaratıcılık ve yerel ürün kullanımı kriterleriyle değerlendirilen yarışmada şefler kıyasıya mücadele etti. Festival ziyaretçilerinin de ilgiyle takip ettiği yarışmanın sonunda birincilik ödülünü Balmy Beach Resort Hotel kazandı.

Başkan Vekili Özdemir: “Gastronominin Başkenti Olma Yolunda Bir Yolculuğa Çıktık” Haber

Başkan Vekili Özdemir: “Gastronominin Başkenti Olma Yolunda Bir Yolculuğa Çıktık”

Antalya Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde bu yıl 5’incisi gerçekleştirilen Uluslararası Antalya Foodfest Gastronomi Festivali, Akdeniz yeşillikleri hasadı ile başladı. Birbirinden farklı yeşillikler, yenilebilir çiçeklerle dolu serada hasat yapan Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir, “Bereketli topraklarımızla gastronominin de başkenti olacağız” dedi. Yerli üreticiyi desteklemek, gastronomi turizmine katkı sunmak ve Antalya’nın yöresel ile coğrafi işaretli ürünlerini dünyaya tanıtmak amacıyla düzenlenen 5. Uluslararası Antalya FoodFest Gastronomi Festivali, geleneksel hale gelen hasat etkinliği ile başladı. Festivalin en sevilen buluşmalarından biri olan hasat etkinliği bu yıl rengarenk sebzeleri ve Akdeniz coğrafyasına özgü aromatik otlarıyla öne çıkan Serik ilçesindeki Erüst Tarım Çiftliği’nde düzenlendi. Hasat etkinliğine Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir, meclis üyeleri, Şef Arda Türkmen, Elif Korkmazel, yerli ve yabancı şefler katıldı. Başkan Vekili Özdemir, bağ makasını eline alarak, firma sahibi Mustafa Erüst ve konuk şeflerle birlikte serada brokolini, kale, latin çiçeği ve yenilebilir çiçek hasadı yaptı. Hasat sırasında çiçeklerin tadına bakan Başkan Vekili Büşra Özdemir, çek lezzetli olduğunu ifade etti. ANTALYA GASTRONOMİYE DOYACAK Bundan 4 yıl önce 2022 yılında “Antalya’dan dünyaya mottosuyla” yola çıkan Uluslararası FoodFest Antalya Gastronomi Festivali’nin beşinci kez kapılarını açacağını söyleyen Başkan Vekili Özdemir, “Festivalimizi Mustafa Erüst’un ev sahipliğinde Erüst Tarım’da gerçekleştirdiğimiz hasat ile başlatıyoruz. Çok kıymetli bir hasat gerçekleştiriyoruz. Çok da farklı deneyimler yaşıyoruz. Biz Antalya olarak 12 ay yaşayan bir turizm kentiyiz. Biz tarımın, turizmin başkentiyiz ama biz bu bereketli topraklarla gastronominin de başkenti olma yolunda bir yolculuğa çıktık. Bu yıl da “Her sofra başka bir hikaye” mottosuyla çıktık bu yola. Tüm yerli ve yabancı misafirlerimizle birlikte üç gün boyunca Antalya’mıza yakışan bir festival yapmayı planlıyoruz” dedi. RENGARENK HASAT Erüst Tarım Sahibi Mustafa Erüst de FoodFest Antalya Gastronomi Festivali’nin hasat etkinliğine ev sahipliği yapmaktan dolayı mutlu olduklarını belirterek, “Üretmiş olduğumuz yenilebilir çiçekler, ıtri bitkiler, doğa yeşillikleri ürettiğimiz seramızdayız. Şeflerin son dokunuşları olan çiçekler lezzetiyle farklılık yaratarak tabakları süsleyecek” diye konuştu.

5.FoodFest Antalya Uluslararası Gastronomi Festivali Kapılarını Açtı Haber

5.FoodFest Antalya Uluslararası Gastronomi Festivali Kapılarını Açtı

Antalya’nın zengin mutfak kültürünü tanıtmak, yöresel lezzetlerini ve coğrafi işaretli ürünlerini geniş kitlelere duyurmak amacıyla Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen 5. Uluslararası Foodfest Antalya Gastronomi Festivali “Her Sofra Başka Bir Hikaye” temasıyla bu yıl da ziyaretçilere kapılarını açtı. Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir, FoodFest’in yalnızca bir gastronomi festivali olmadığını, Antalya’nın kültürünü, üretimini ve hafızasını dünyaya taşıyan güçlü bir değer olduğunu söyledi. “Her Sofra Başka Bir Hikaye” temasıyla bu yıl 5’incisi gerçekleştirilen Uluslararası Foodfest Antalya Gastronomi Festivali’nin resmi açılış töreni Karaalioğlu Parkı’nda Antalyalıların yoğun ilgisiyle gerçekleştirildi. Açılış törenine Antalya Valisi Hulusi Şahin, Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir, CHP Antalya Milletvekili Cavit Arı, Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Antalya İl Başkanı Nail Kamacı, belediye başkanları, sivil toplum kuruluşu temsilcileri, meslek odası başkanları ve gastronomi dünyasının tanınmış isimleri katıldı. BEŞ YILDIR KURUMSALLAŞAN BİR YAPIYA DÖNÜŞTÜ Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan 5. Uluslararası Foodfest Antalya Gastronomi Festivali’nin açılış töreninde konuşan Antalya Valisi Hulusi Şahin, “Bizim her soframız başka bir hikaye barındırıyor ama bazı şeyler var ki her sofrada aynı. Mesela bizde her sofrada bereket var. Bizim sofralarımızın hepsinde değişmeyen misafirperverlik, samimiyet, içtenlik var. Ne yok israf yok. Şimdi sürdürülebilirlik diyorlar. Bizim büyüklerimizin sofralarında ismi konmamış sürdürülebilirlik hep vardı. Çöp çıkmazdı her şey kullanılırdı. Bizim yeniden elde etmemiz gereken bu değerler. FoodFest belki bunun da öncüsü olacaktır” dedi. Vali Şahin, FoodFest’in 5 yıldır organizasyonunu düzenleyen ve kurumsallaşmış bir yapıya kavuşturan Antalya Büyükşehir Belediyesi’ni de Başkan Vekili Büşra Özdemir’in şahsında kutladı. HER SOFRADA ANTALYA’NIN HİKÂYESİ VAR Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir ise dört yıl önce Muhittin Böcek’in öncülüğünde “Antalya’dan Dünyaya” mottosuyla yola çıktıklarını belirterek festivalin bugün bir marka haline geldiğini ifade etti. Özdemir konuşmasında, “Bazen bir şehir kendini en güzel sofralarında anlatır. Bir tatta geçmişini, bir kokuda hatıralarını yaşatır. İşte tam olarak böyle bir şehir Antalya” sözleriyle kentin gastronomi kültürüne dikkat çekti. Antalya’nın bereketli topraklarında yetişen ürünlerin, şeflerin yorumuyla kültüre ve sanata dönüştüğünü vurgulayan Başkan Vekili Büşra Özdemir, festivalin Antalya halkına bırakılmış bir miras olduğunu dile getirdi. ANTALYA’NIN YEREL ÜRÜNLERİ VİTRİNE ÇIKTI Antalya’nın dünyanın en büyük örtü altı tarım merkezlerinden biri olduğunu vurgulayan Özdemir, kentin sahip olduğu endemik bitki çeşitliliği ve Akdeniz yeşilliklerinin festivalin bu yılki ana odağı olduğunu ifade etti. Yerel üreticilerin ürünlerinin festival boyunca şeflerin özel sunumlarında kullanılırken, ziyaretçilerin de Antalya mutfağını daha yakından tanıma fırsatı bulacağını söyleyen Büşra Özdemir, 3 gün boyunca sürecek festival kapsamında yurt içinden ve yurt dışından gelecek ödüllü şefler ile sektörün farklı alanlarındaki çok sayıda önemli isme ev sahipliği yapacağını belirtti. FESTİVALİN AÇILIŞ KURDELESİ KESİLDİ Konuşmalardan sonra ise Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir, Vali Hulusi Şahin’e teşekkür plaketi takdim etti. Daha sonra ise Vali Hulusi Şahin ve Başkan Vekili Büşra Özdemir katılımcılarla birlikte 5. Uluslararası Foodfest Antalya Gastronomi Festivali’nin açılış kurdelesini kesti. Açılış töreninden sonra ise Başkan Vekili Büşra Özdemir ve Vali Hulusi Şahin, katılımcılarla birlikte festival alanını gezdi. Alanda Antalya ve Türk mutfağının birbirinden farklı ürünlerinin yer aldığı stantları ziyaret eden Vali Şahin ve Büşra Özdemir, işletmecilerle sohbet ederek, katılımlarından dolayı teşekkür etti ve tadımlar gerçekleştirdi. GASTRONOMİ VE ŞEHİR MARKALAŞMASI KONUŞULDU 5. FoodFest Antalya Uluslararası Gastronomi Festivali’nin ilk paneli Türk yemek tarihçisi şef Vedat Başaran moderatörlüğünde “Gastronomi ile Değer Yaratan Turizm ve Şehir Markalaşması” konusuyla gerçekleşti. Panele AKTOB Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, ETÜDER Yönetim Kurulu Başkanı Melih Şahinöz, Antalya Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çandır ve Sözen Group CEO’su Gökmen Sözen katıldı. Gerçekleştirilen panelde gastronominin turizm üzerine etkisi, yerel mutfağın korunması ve şehirlerin gastronomiyle markalaşması konuları ele alındı. FESTİVAL 3 GÜN BOYUNCA DEVAM EDECEK 5. Uluslararası FoodFest Antalya Gastronomi Festivali kapsamında üç gün boyunca workshoplar, şef gösterileri, tadım etkinlikleri ve paneller gerçekleştirilecek. Festival süresince Antalya’nın yerel ürünleri ve mutfak kültürü binlerce ziyaretçiyle buluşmaya devam edecek.

Antalya Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Büşra Özdemir, Kumluca’da Yörük Ateşini Yaktı Haber

Antalya Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Büşra Özdemir, Kumluca’da Yörük Ateşini Yaktı

Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir, 27. Geleneksel Kumluca Tarım ve Seracılık Festivali’ne katılarak Yörük obalarını ziyaret etti. Özdemir, "Kültürümüz ve hafızamız bizi güçlü kılan en büyük değerdir" dedi. ​Kumluca’da Geleneksel Yörük Ruhu Yaşatıldı ​Antalya'nın önemli kültürel etkinliklerinden biri olan 27. Geleneksel Kumluca Tarım ve Seracılık Festivali, renkli görüntülere sahne oldu. Festivalin en dikkat çeken anlarından biri, Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir’in katılımıyla gerçekleşen Yörük obaları ziyareti ve geleneksel Yörük ateşi yakma töreni oldu. ​Etkinliğe; CHP Antalya İl Başkanı Nail Kamacı, Kumluca Belediye Başkanı Mesut Avcıoğlu, ilçe belediye başkanları, STK temsilcileri ve çok sayıda vatandaş eşlik etti. ​41 Mahalle Muhtarından Yörük Obası Çıkartması ​Başkan Vekili Büşra Özdemir, festival kapsamında 41 mahalle muhtarı tarafından kurulan ve Yörük kültürünün tüm inceliklerini yansıtan obaları tek tek gezdi. Muhtarlar ve vatandaşlarla samimi bir sohbet gerçekleştiren Özdemir, kültürel mirasa sahip çıkmanın önemine vurgu yaptı. ​"Bu Ateş Atalarımızdan Bize Kalan Büyük Bir Emanettir" ​Geleneksel Yörük ateşi yakma töreninde konuşan Büşra Özdemir, bu ateşin geçmiş ile gelecek arasında kurulan manevi bir köprü olduğunu belirtti. Özdemir, konuşmasında şu ifadelere yer verdi: ​"Bir şehri güçlü kılan yolları veya binaları değil; insanı, emeği, kültürü ve hafızasıdır. Büyükşehir Belediyesi olarak özümüze sahip çıkmaya, üreticimizin yanında durmaya ve ilçelerimizin değerlerini güçlendirmeye devam ediyoruz. Bugün burada sadece bir ateş yakmıyoruz; birliğimizi, dayanışmamızı ve Yörük kültürünün dik duruşunu perçinliyoruz." ​Törenin sonunda Kumluca Belediye Başkanı Mesut Avcıoğlu, festivale katkılarından dolayı Başkan Vekili Özdemir’e bir teşekkür plaketi takdim etti. ​CHP Kumluca İlçe Örgütü’ne Ziyaret ​Büşra Özdemir, Kumluca programı kapsamında CHP Kumluca İlçe Örgütü ile de bir araya geldi. İlçe Başkanı Emre Güzelyürek ve yönetimiyle buluşan Özdemir’e, İl Başkanı Nail Kamacı ve Finike Belediye Başkanı Mustafa Geyikçi de eşlik etti. Özdemir, sahadaki emekleri için örgüte teşekkür ederek, omuz omuza çalışmaya devam edecekleri mesajını verdi.

Çevre Dostu Çiftçi Kartı Projesi Gazipaşa’da Büyüyor Haber

Çevre Dostu Çiftçi Kartı Projesi Gazipaşa’da Büyüyor

Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin uluslararası alanda da ödüle layık görülen “Çevre Dostu Çiftçi Kart” projesi büyümeye devam ediyor. Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir, projeyi Gazipaşa’da hayata geçirmek amacıyla Gazipaşa Belediye Başkanı Mehmet Ali Yılmaz ile protokol imzaladı. Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından 2022 yılında Çevre Kurulu koordinasyonunda başlatılan ve 2023 yılında Çin’de düzenlenen Guangzhou Uluslararası Kentsel İnovasyon Konferansı’nda ödül kazanan “Çevre Dostu Çiftçi Kartı” projesi büyümeye ve yaygınlaşmaya devam ediyor. Antalya’da her yıl yoğun şekilde kullanılan zirai ilaç ambalajlarının doğaya, toprağa ve temiz su kaynaklarına karışmasını önlemek amacıyla hayata geçirilen proje; Kumluca, Finike, Demre, Alanya, Aksu, Kemer ve Serik’in ardından yeni dönemde Gazipaşa’da da uygulanacak. ÇEVRE VE TARIM BİLİNCİ GÜÇLENİYOR Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir, projeyi, yeni dönemde Gazipaşa’da da hayata geçirmek amacıyla Gazipaşa Belediye Başkanı Mehmet Ali Yılmaz ile protokol imzaladı. Başkan Vekili Özdemir, projeyi Antalya’nın ilçelerinde yaygınlaştırmayı sürdürdüklerini belirterek, “Zirai ilaç ambalaj atıklarının doğaya, toprağa ve su kaynaklarına karışmasını önlemeyi hedefleyen bu çevreci uygulamayla hem atıkların güvenli şekilde toplanmasını sağlıyor hem de sürdürülebilir tarım ve çevre bilincini güçlendiriyoruz. Antalya’nın verimli topraklarını ve temiz su kaynaklarını korumak için çalışmalarımızı kararlılıkla sürdürüyoruz” dedi.

Antalya’nın En Büyük Gücü Üreten ve Geleceğe İnanan Kadınlardır Haber

Antalya’nın En Büyük Gücü Üreten ve Geleceğe İnanan Kadınlardır

Antalya Büyükşehir Belediyesi ve Akdeniz Girişimci İş Kadınları Derneği işbirliğiyle 'Girişimde Kadın Zirvesi’nin ikincisi düzenlendi. Zirvede konuşan Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir, “Bir kadın üretmeye başladığında yalnızca bir işletme büyümez. Bir aile güçlenir, bir şehir gelişir, bir ülkenin geleceği değişir” diye konuştu. Antalya Büyükşehir Belediyesi ve AGİDER işbirliğinde geçtiğimiz yıl ilki gerçekleştirilen ‘Girişimde Kadın Zirvesi'nin ikincisi Atatürk Kültür Merkezi (AKM) Perge Salonu'nda gerçekleştirildi. Zirvede, Antalyalı kadınlar ve öğrenciler ilham veren hikayelerini baş aktörlerinden dinledi. KADIN ÜRETİNCE AİLESİ, ŞEHRİ VE ÜLKESİ GELİŞİR Zirvenin açılış konuşmasını yapan Antalya Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Büşra Özdemir, bir toplumun kalkınmasının kadınların üretimde, ekonomi, sanatta ve karar mekanizmalarda güçlü şekilde yer almasından geçtiğine vurgu yaptı. Başkan Vekili Özdemir, “Kadın girişimciliği sadece iş kurmak değildir. Bir fikri bir cesareti gerçeğe dönüştürmektir. Bir kadın üretmeye başladığında yalnızca bir işletme büyümez. Bir aile güçlenir, bir şehir gelişir, bir ülkenin geleceği değişir” diye konuştu. CESUR FİKİRLER YARININ GÜÇLÜ EKONOMİSİNİ KURACAK Büşra Özdemir, Antalya’nın doğasıyla kültürüyle üretim gücü ve girişimcilik ruhuyla Türkiye’nin en güçlü şehirlerinden biri olduğunu, bu şehrin en büyük gücünün hayallerinden vazgeçmeyen, üreten, risk alan ve geleceğe inanan kadınlar olduğunu kaydetti. Başkan Vekili Özdemir, konuşmasında şunlara değindi: “Kadınların ekonomik hayatta daha fazla yer alması için sizlerle beraber projeler üretmeye, girişimciliği güçlendirmeye ve kadınların fikirlerini büyütebileceği fırsatlar yaratmaya devam ediyoruz. Bugünün küçük fikirleri yarının büyük markalarıdır. Bugünün cesur adımları yarının güçlü ekonomisini kurar. Zirvenin yeni başarı hikayelerinin başladığı bir yolculuk olduğunu düşünüyorum. Zirvenin ilham dolu verimli ve güçlü işbirliklerine vesile olmasını diliyorum. Kadın varsa üretim vardır, umut vardır. Kadın varsa gelecek vardır.” DÜNYA DÖNÜŞÜMDE GİRİŞİMCİLİK ÖNEM TAŞIYOR AGİDER Başkanı Gökçen Atmaca da Antalya Büyükşehir Belediyesi işbirliğiyle zirvenin ikincisini düzenlemekten dolayı çok mutlu olduklarını söyleyerek, “İlk zirveyi düzenlerken iken amacımız girişimcilik eko sistemine katkı sağlayacak bir buluşma noktası oluşturmak, deneyim paylaşımını teşvik etmek ve yeni işbirliklerine zemin hazırlamaktı. Bugün bu buluşmanın büyüyerek devam ettiğini görmek bizler için kıymetli. Dünya hızlı bir dönüşüm süreci içinde. Teknolojide yaşanan gelişmeler yeni iş modelleri ve değişen ekonomik dinamikler girişimciliği her zamankinden önemli yere taşıyor. Kurumların sivil toplumun ve girişimcilik ekosisteminin birlikte hareket etmesi sürdürülebilir ve güçlü ekonomik yapı için önemli bir gerekliliktir” diye konuştu. DENEYİMLERİNİ GENÇLERLE PAYLAŞTILAR Gökçen Atmaca moderatörlüğünde gerçekleşen panelde; kadın girişimciler Başak Topbaştekin, Gaye Gül Ersan ve Zeynep Özcan deneyimlerini, yola nasıl çıktıklarını, başarı hikayelerini, finansal ve sosyal konularda karşılaştıkları zorlukları katılımcılarla paylaştı. Zirvenin sonunda S2B (Öğrenci-Girişimci Eşleşmesi) etkinliği de gerçekleştirildi.

Başkan Vekili Özdemir’den Afetzede Çiftçilere Geçmiş Olsun Ziyareti Haber

Başkan Vekili Özdemir’den Afetzede Çiftçilere Geçmiş Olsun Ziyareti

Antalya Büyükşehir Belediyesi, 22 Ocak’tan itibaren etkili olan sağanak yağış ve fırtınanın neden olduğu hasarların giderilmesi amacıyla çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir de hayatı olumsuz etkileyen ve birçok çiftçinin serasında maddi hasara neden olan afet sonrası Demre, Finike ve Kumluca ilçelerine ziyarette bulundu. Başkan Vekili Özdemir, şu ana kadar Demre, Finike, Kumluca ve Kaş ilçelerinde 121 çiftçiye 212 bin 400 metrekare sera naylonu desteğinde bulunduklarını söyledi. Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir, 22 Ocak’tan bu yana etkili olan yağış, fırtına ve hortumdan etkilenen bölgelere geçmiş olsun demek ve çiftçilerin ihtiyaçlarını dinlemek amacıyla Demre, Finike ve Kumluca ilçelerini ziyaret etti. Başkan Vekili Özdemir’in ilk durağı Demre oldu. Özdemir, Demre İlçe Hizmet Binası önünde gerçekleşen buluşmada, Demre’de seraları afette zarar gören çiftçilerle bir araya geldi. Başkan Vekili Özdemir, Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Antalya İl Başkanı Nail Kamacı, Demre Belediye Başkanı Fahri Duran’ın da bulunduğu ziyarette, çiftçilere sera naylonu desteğinde bulunuldu. Özdemir, Demre’deki saha incelemelerinin ardından, Finike Belediye Başkanı Mustafa Geyikçi ile birlikte, Finike Saklısu Mahallesi’ndeki çiftçilerle buluştu. Başkan Vekili Özdemir, programın son bölümünde Kumlucalı çiftçilerle görüşme gerçekleştirerek, zarar gören seraları gezdi. KISA SÜREDE GEREKLİ REAKSİYON ALINDI Demre, Finike ve Kumluca’daki çiftçilerle bir araya gelen Özdemir, “Şehrimizi ciddi anlamda etkileyen yoğun bir yağış ve fırtınayla karşı karşıya kaldık. Bu afet hepimizi derinden üzdü. Özellikle çiftçilerimiz ve seralar zarar gördü. Hızlı şekilde reaksiyon almaya çalıştık, Yaraları sarmak için ilk günden itibaren tüm imkânlarımızı seferber ettik. Sizleri görüp, ihtiyaçlarınızı dinlemek için buraya geldik. Çiftçilerimize geçmiş olsun diyoruz. İlk günden itibaren herkesin yardımına koşmaya çalıştık. Şu ana kadar Demre, Finike, Kumluca ve Kaş ilçelerinde 121 çiftçiye 212 bin 400 metrekare sera naylonu desteğinde bulunduk. Afet anından beri teknik ekiplerimizle, psikologlarımızla, sosyologlarımızla birlikte tespitlerimizi yaptık. Ekiplerimiz 7/24, 1400 personel ve çok sayıda araçla sahadaydık. Çok şükür kısa sürede gerekli reaksiyonları aldık, çiftçilerimizin toparlanmaya başladığını görmek bizi memnun ediyor. Allah inşallah bu afetleri bir daha yaşatmaz” dedi. KAŞLI AFETZEDELERE NAYLON DESTEĞİ Antalya Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı ekipleri, Kaş ilçesinde etkili olan fırtına nedeniyle hasar gören seralarda hasar tespit çalışmalarının ardından sera naylon dağıtımı gerçekleştirdi. Kaş Ova Mahallesi’nde Ova Spor Salonu yanında gerçekleştirilen dağıtım kapsamında, ilçede seracılıkla uğraşan 32 çiftçiye toplam 29 bin 500 metrekare sera naylonu desteği sağlandı. Üreticiler zor günlerinde yanlarında olan Antalya Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkür ederken, Kınık Mahalle Muhtarı Şenol Tüm de afetin yaşandığı andan itibaren kendilerini yalnız bırakmayan ve emeği geçen Büyükşehir ekiplerine teşekkür etti.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.