Hava Durumu

#Gaziantep

Kırsal Haber - Gaziantep haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Gaziantep haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Gaziantep Büyükşehir Tarımsal Yatırımları Sürdürüyor Haber

Gaziantep Büyükşehir Tarımsal Yatırımları Sürdürüyor

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Oğuzeli ilçesi Altınyurt Kırsal Mahallesi’nde yaptığı ziyarette Cansuyum Projesi kapsamında imalatı ve tamiri yapılan sulama kanallarını inceledi. Başkan Şahin daha fazla üretim ve kendi kendine yetebilme vurgusu yaptı. Tarım ve hayvancılığa desteği sürdüren ve üretimde modern tekniklerin yayılmasını amaçlayan Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin Cansuyum Projesi ile ekilebilir araziler suyla buluşuyor. Bu kapsamda Devlet Su İşleri iş birliğinde Gaziantep Büyükşehir Belediyesi su kanallarının ve imalatı ile tadilatı yapılıyor. Oğuzeli ilçesinde bulunan Altınyurt Kırsal Mahallesi’ni ziyaret eden Başkan Fatma Şahin, teknik ekibiyle beraber tadilatı yapılan kanallarda incelemelerde bulundu. Vatandaşlarla bir araya gelen Şahin, talepleri dinledi yapılan çalışmaları aktardı. CANSUYUM İLE YAKLAŞIK 100 BİN HEKTAR ALAN SULANACAK Cansuyum Projesi ile Gaziantep’te bulunan ve atıl durumdaki sulama kanalları tekrardan canlandırılarak tarıma güçlü bir destek sağlanması hedeflenirken suyun yönetimi konusunda büyük bir adım atılıyor. Proje kapsamında 205 bin 211 metre sulama kanalı tamamlanırken, toplam 317 bin metre sulama kanalı yapılacak. Kanalların tamamlanmasıyla 98 bin 10 dekar alan sulamaya açılacak. ŞAHİN: BUGÜN KANALLARIMIZ SAYESİNDE TOPRAK SUYA KAVUŞTU Ziyareti sonrası Cansuyum Projesi ile ilgili yaptığı açıklamada Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Gazi şehrin bereketli hilalin ortasında Mezopotamya’nın göbeğinde olduğunu belirterek şunları söyledi: “Barak Ovası’ndayız. Bereketli bir ova var. Ova’nın sulanması çok önemliydi. Can Suyum Projesi’ni başlattık. Bugün kanallarımız sayesinde toprak suya kavuştu. Daha fazla üretmemiz ve kendi kendimize yetmemiz lazım. Bu ovaları çok iyi değerlendirmemiz lazım. BU KOCA OVAYI ÇOK GÜÇLÜ BİR ŞEKİLDE ÜRETİM MERKEZİ YAPIYORUZ Konuşmasının devamında Başkan Fatma Şahin şunları söyledi: “Burada hem Can Suyum Projesi ile toprağı suya kavuşturuyoruz hem akıllı tarımla bilimsel destek veriyoruz. Bu koca ovayı çok güçlü bir şekilde üretim merkezi yapıyoruz. Maliyetleri azaltmak içinde mazot veriyoruz ve Çiftçi Kart ile de desteklerimizi sürdürüyoruz.”

Dünya’nın turşusu İzmir’de kuruldu Haber

Dünya’nın turşusu İzmir’de kuruldu

Türkiye’nin geleneksel lezzetleri arasında yer alan turşu ürünleri, 2025 yılında dünya pazarlarında liderliğini pekiştirdi. Türkiye 2025 yılında 458 milyon dolarlık turşu ihraç ederken, İzmir, 207 milyon dolarlık turşu ihracatıyla dünyanın turşusunu kurma başarısı gösterdi. Türkiye, 2025 yılında iklim krizinde hammadde sorunu yaşamasına rağmen turşu ihracatında yüzde 2,5’luk artışa imza atarak 447 milyon dolardan 458 milyon dolara ilerledi ve 500 milyon dolar hedefine ulaşmak için büyük bir adım attı. Türkiye’nin turşu ihracatında 500 milyon dolar hedefine bir adım kaldı. Türkiye’nin yıllık 58-60 milyon ton meyve sebze ürettiği bilgisini veren Türkiye Meyve Sebze Mamulleri İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Hayrettin Uçak, sezonunda tüketilemeyen meyve sebzelerin yıl boyunca tüketilmesi amacıyla kurulan turşuların, Türk sofraları yanında dünyanın dört bir tarafındaki sofralara lezzet ve şifa olduğunu vurguladı. Turşu ihracatında 2026 yılı hedefi 500 milyon doları geçmek Turşu ihracatının 2024 yılında 447 milyon dolar seviyesinde gerçekleştiğini kaydeden Uçak, “2025 yılında iklim krizi nedeniyle meyve sebze üretiminde düşüşler yaşandı. Bunun etkisiyle turşu ihracatımız miktar bazında 332,1 milyon kilogramdan 311 milyon kilograma geriledi. Miktardaki düşüşe rağmen ihracat gelirimiz yüzde 2,5’luk artışla 458 milyon dolara ulaştı. Bu tablo katma değerli ihracat ve birim fiyat performansındaki yükseliği ortaya koydu. 2026 yılında meyve sebze üretiminde daha verimli bir sezon geçiriyoruz. Turşu ürünlerinin sağlıklı beslenme trendinden dolayı dünya genelinde daha fazla talep görmesiyle birlikte ürün çeşitliliği, markalaşma ve katma değerli üretim yatırımlarıyla 2026 yılında turşu ihracatında 500 milyon dolar hedefini aşacağımıza inanıyoruz” şeklinde konuştu. İzmir, Türkiye’nin turşu ihracatının yüzde 45’ini yaptı Türkiye’nin turşu ihracatında İzmir’in 207 milyon dolarlık tutarla açık ara birinci olduğunun altını çizen Başkan Uçak şöyle devam etti: “İzmir, turşu sektörünün lokomotifi olmayı sürdürüyor. İzmir, turşu ihracatından yüzde 45 pay alıyor. İzmir’i 65 milyon dolarla Bursa, 52 milyon dolarla Manisa takip etti. İstanbul, Aydın, Gaziantep ve Hatay da ihracata güçlü katkı veren iller arasında yer aldı. Türk turşusunu en çok Almanlar, Amerikalılar ve İngilizler sevdi Türkiye, 2025 yılında 128 ülkeye turşu ihraç ederken, Türk turşusunu en çok Almanlar sevdi. Almanya, 84,5 milyon dolarlık Türk turşusu talep ederken, ikinci sırada 42,3 milyon dolarla Amerika Birleşik Devletleri yer aldı. İngiltere 32,5 milyon dolarlık turşu ithalatıyla zirvenin üçüncü basamağının sahibi olurken, Romanya’ya 19 milyon dolarlık, Hollanda’ya 16,5 milyon dolarlık turşu ihraç edildi.

Ezogelin Yöresel Bebek Çalıştayı Gaziantep’te Başladı Haber

Ezogelin Yöresel Bebek Çalıştayı Gaziantep’te Başladı

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi tarafından Anelsander iş birliğiyle düzenlenen 6. Uluslararası Ezogelin Yöresel Bebek Çalıştayı, yurt dışından ve Türkiye’nin farklı illerinden gelen Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı sanatkarları Gaziantep’te buluşturdu. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Kültür, Sanat ve Bilim Daire Başkanlığı Kütüphaneler ve Müzeler Şube Müdürlüğü tarafından, Anadolu El Sanatlarını Yaşatma ve Geliştirme Derneği (Anelsander) iş birliğiyle düzenlenen 6. Uluslararası Ezogelin Yöresel Bebek Çalıştayı başladı. Kültürel mirasın önemli değerlerinden biri olan Ezogelin figürünü sanatla buluşturan çalıştay, bu yıl da sanatseverleri, kültür paydaşlarını, yöresel bebek sanatkarlarını, eğitmenleri, çocukları ve aileleri bir araya getirdi. Çalıştayın açılış programına Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Başkanvekili Feray Yılmaz, Gaziantep İl Kültür ve Turizm Müdürü Selçuk Korkmaz, Oğuzeli Belediyesi Başkanvekili Mehmet Akif Tuncer, Gaziantep Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayhan Özer, bez bebek ustaları, eğitmenler, çocuklar ve aileleri katıldı. Programda kurdele kesim töreni öncesinde, dünyanın ve Türkiye’nin farklı bölgelerinden Gaziantep’e gelen bez bebek sanatçılarına ve eğitmenlere, çalıştaya katılımlarından dolayı teşekkür belgesi takdim edildi. Belgeler protokol üyeleri tarafından verildi. YILMAZ: “EZOGELİN, KÜLTÜRÜMÜZDE YER ALMIŞ GÜÇLÜ BİR KARAKTER” Açılış programında konuşan Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Başkanvekili Feray Yılmaz, çalıştayın kültürel mirasın gelecek nesillere aktarılması açısından önem taşıdığını belirterek, şunları söyledi “Bugün çok özel bir mekanda, Oyun ve Oyuncak Müzemizde, çok güzel bir festivalin açılışını gerçekleştiriyoruz. Altıncısını düzenlediğimiz Uluslararası Ezogelin Bebek Çalıştayı’nda birbirinden güzel çalışmalar yapılacağına yürekten inanıyoruz.. Ezogelin başlı başına güçlü bir karakter, tarihe damgasını vurmuş, kültürümüzde yer almış kıymetli bir değerdir. Bunun yeniden canlandırılması ve gelecek nesillere aktarılması için bu çalıştay çok kıymetli.” FARKLI YÖRELERE AİT BEBEK ATÖLYELERİ DÜZENLENECEK Yurt dışından Macaristan, Gürcistan, Ukrayna ve Özbekistan’dan; Türkiye’den ise İzmir, Çanakkale, Akşehir, Bartın, Sivas, Kars, Adıyaman ve Isparta’dan gelen Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı 12 yöresel bebek sanatkarı, çalıştay süresince kendi yörelerine özgü bebek sanatını katılımcılarla buluşturacak. Çalıştay kapsamında ayrıca “Dünya Bebekleri Sergisi” de ziyaretçilerin beğenisine sunuluyor. 3 Mayıs’a kadar devam edecek etkinlik takvimine göre, sanatkarlar tarafından kitre bebek, bez bebek, ahşap oyuncak, pamuk ve kil bebekler, geleneksel boncuklu anahtarlık, turistik maskot yaka iğnesi, hasır bebek, motanka bebeği, maskot bez bebek, bileklik yapımı ve farklı yörelere ait bebek atölyeleri düzenlenecek. ÇALIŞTAY KAPSAMINDA SÖYLEŞİ PROGRAMLARINA DA YER VERİLECEK Çalıştayda söyleşi programları da yer alacak. Bu kapsamda “Geleneksel ve Belgesel Bebek Üretimi ve Aktarımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar, Teknikler, Örnekler”, “Müzeler, Masallar ve Mitoloji Temalı Oyun Kültürü” ile “Etnografik ve Sosyokültürel Kimliğin Yöresel Bebekler Üzerine Uygulanışı” başlıklarında sunumlar yapılacak. Program süresince katılımcılar, Gaziantep Müzeleri Gezisi, Ezogelin-Barak Kültür Evi ziyareti ve Gaziantep kültür gezisiyle kentin kültürel dokusunu yakından tanıma imkanı bulacak. 6’ncı Uluslararası Ezogelin Yöresel Bebek Çalıştayı, atölye uygulamaları, sergi, söyleşi, kültür gezileri ve genel değerlendirme programlarının ardından 3 Mayıs’ta sona erecek.

Türkiye'de Doğan İlk Zürafa Yavrusu Gaziantep Doğal Yaşam Parkı’nda Haber

Türkiye'de Doğan İlk Zürafa Yavrusu Gaziantep Doğal Yaşam Parkı’nda

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Gaziantep Doğal Yaşam Parkı’nda dünyaya gelen, Türkiye’de doğan ilk zürafa yavrusu, ziyaretçilerle buluştu. Türkiye’nin en büyük, Avrupa’nın ikinci, dünyanın ise dördüncü büyük doğal yaşam alanlarından biri olan Gaziantep Doğal Yaşam Parkı’nda dünyaya gelen erkek zürafa yavrusu, ilk kez vatandaşların karşısına çıktı. Büyük ilgi gören bu özel buluşmaya Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin de katıldı. Parkın maskotu hâline gelen ve vatandaşlar tarafından yoğun ilgi gören zürafa Şakir ile Selvi çiftinin erkek yavrusu, Türkiye’de doğan ilk zürafa oldu. Yaklaşık 15 ay süren hamilelik döneminde hayatını kaybeden baba Şakir’in yavrusu, Şubat ayında dünyaya geldi. Başkan Fatma Şahin, yeni doğan zürafa yavrusunun isminin belirlenmesi için sosyal medya üzerinden bir anket düzenleneceğini belirterek, en çok tercih edilen ismin yavruya verileceğini ifade etti. 2026 YILININ İLK 4 AYINDA 115 YAVRU DÜNYAYA GELDİ Öte yandan, Gaziantep Doğal Yaşam Parkı’nda 2026 yılı içerisinde toplam 115 yavru dünyaya geldi. Yaklaşık yüzde 52–53 doğurganlık oranıyla, Türkiye’nin en yüksek üreme başarısına sahip doğal yaşam parklarından biri olan tesisin yeni üyeleri, Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin tarafından ziyaret edilerek bizzat beslendi. Başkan Fatma Şahin’e ziyaretinde 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı dolayısıyla makamını devrettiği Beren Özdemir’de eşlik etti. ŞAHİN: 1 MİLYON METREKARE YEŞİL ALAN İÇERİSİNDE TAM BİR DOĞAL HAYAT VAR Ziyarette açıklamada bulunan Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Şakir ile Selvi’nin aşk hikayesinden bahsederek şunları söyledi: “15 aylık hamilelik sürecinde Şakir vefat ederek evladının olduğunu göremedi. Çünkü bir zürafanın ortalama ömründen çok daha fazla yaşadı. Şu anda Şakir'in bebeği oldu ve bir oğlan bebeğimiz var. Türkiye'de ilk kez bir zürafamız Türkiye'de dünyaya geldi. Aslında bu durum, nasıl doğa dostu ve hayvan dostu bir şehir olduğumuzun en büyük göstergesidir. Dünyada ve Avrupa'da en iyilerden bir tanesiyiz. 1 milyon metrekare yeşil alan içerisinde tam bir doğal hayat var. En önemli şey ise 100 çalışan arkadaşımızın sevgiyle, hayvanı ve doğayı severek çalışmasıdır. Veterinerinden teknikerine kadar çok iyi yetişmiş bir ekip burada görev yapıyor.” BİZ HAYVANLARIMIZA GASTRONOMİ ŞEHRİNDE ÇOK İYİ BAKIYORUZ Konuşmasının devamında vatandaşlara yeni zürafa yavrusunun ismi için anket çalışmasını duyuran Başkan Fatma Şahin, sözlerini şu ifadelerle tamamladı: “Türkiye'de ilk defa doğan bebek zürafayı görmek için Gaziantep'e gelin. Gaziantep'in Doğal Yaşam Parkı’na gelin. Herkesi buraya davet ediyoruz. Selvi’nin ve Şakir’in zürafa yavrusunu görmek için sizleri yeniden buraya bekliyoruz. Şimdi bana soruyorlar, ‘Başkanım niye böyle çok doğuruyorlar?’ diye. Ben de diyorum ki ‘Mutlular.’ Biz hayvanlarımıza gastronomi şehrinde çok iyi bakıyoruz. Onlar mutlu, biz mutluyuz. Gelen ziyaretçilerimiz mutlu. Bu bebeklerimizi görmek için herkesi yeniden buraya davet ediyoruz.” Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Doğal Hayatı Koruma Daire Başkanı Celal Özsöyler de yaptığı açıklamada, zürafa Selvi’nin hamilelik süreci ile parkta dünyaya gelen yavruların genel sağlık durumları hakkında bilgi verdi. 23 NİSAN’DA ZİYARETÇİ AKINI Gaziantep Büyükşehir Belediyesi tarafından alınan kararla, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı dolayısıyla öğretmen ve öğrencilere ücretsiz hizmet veren Gaziantep Doğal Yaşam Parkı’nda yoğunluk yaşandı. Bayram günü 28 bin ziyaretçiyi ağırlayan parkta, 2026 yılının ilk dört ayında toplam ziyaretçi sayısı 1 milyon 800 bine ulaştı. Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, 2026 yılı için Doğal Yaşam Parkı’nın ziyaretçi hedefinin yeni bir rekorla 10 milyon olduğunu açıkladı.

Gaziantep’in Gastronomi Mirasına Avrupa Birliği Tescili Haber

Gaziantep’in Gastronomi Mirasına Avrupa Birliği Tescili

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Avrupa Birliği (AB) coğrafi işaret tescili alanındaki başarılı çalışmalarıyla YÖREX Yöresel Ürünler Fuarı’nda ödüle layık görüldü. Antep Lahmacunu, Menengiç Kahvesi ve Fıstık Ezmesi’nin uluslararası tescili, kentin gastronomi gücünü bir kez daha tescilledi. ​YÖREX’te Gaziantep Rüzgarı Esti ​Bu yıl 14’üncüsü ANFAŞ Fuar Merkezi’nde düzenlenen YÖREX Yöresel Ürünler Fuarı, Türkiye’nin 81 ilinden gelen tescilli ve yöresel ürünlere ev sahipliği yaptı. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, kentin gastronomi değerlerini dünya çapında koruma ve tanıtma gayretleri neticesinde fuarın en prestijli ödüllerinden birini kazandı. ​AB Tescilli Ürünler Uluslararası Arenada ​Gaziantep’in gastronomideki marka değerini yükselten Antep Menengiç Kahvesi, Antep Lahmacunu ve Antep Fıstık Ezmesi’nin Avrupa Birliği nezdinde tescil edilmesi, fuarda takdir topladı. Coğrafi işaretli ürünlerin korunması ve ticarileşmesi adına yürütülen stratejik projeler, Gaziantep’in dünya mutfaklarındaki yerini sağlamlaştırıyor. ​Ödül, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu’ndan Alındı ​Gaziantep’in coğrafi işaretli ürün sayısının artırılması ve tanıtımına sağlanan katkılar nedeniyle verilen ödül, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu tarafından takdim edildi. Törende Gaziantep heyetini şu isimler temsil etti: Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Arif Seçkin, Genel Sekreter Yardımcısı Oya Alpay, Sürdürülebilir Tarım ve Kırsal Kalkınma Daire Başkanı Kenan Seçkin, GTB Meclis Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, GTB Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Akıncı ​Hedef: Gastronomi Mirasını Geleceğe Taşımak ​Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, kentin köklü mutfak kültürünü korumak adına coğrafi işaret çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Yerel kalkınmayı destekleyen ve kırsal kalkınma projeleriyle entegre edilen bu tescil süreçleri, sadece gastronomi turizmini değil, aynı zamanda yerel üreticinin ekonomik gücünü de artırmayı hedefliyor.

Gaziantep’te COP31 Seferberliği: "İklim Meselesi Bir Kalkınma Meselesidir" Haber

Gaziantep’te COP31 Seferberliği: "İklim Meselesi Bir Kalkınma Meselesidir"

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, COP31 İklim Elçileri Eğitim Kampı’nda yaptığı konuşmada, iklim krizinin artık bir çevre sorunu olmaktan çıkıp küresel bir kalkınma ve güvenlik meselesine dönüştüğünü vurguladı. ​Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde; Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı İklim Değişikliği Başkanlığı tarafından, SANKO Holding’in destekleriyle düzenlenen COP31 İklim Elçileri Eğitim Kampı başladı. Türkiye’nin dört bir yanından gelen genç iklim elçileri, Türkiye’nin ev sahipliği yapacağı COP31 sürecine Gaziantep’ten hazırlanıyor. ​Fatma Şahin: "İklim Tercih Değil Zorunluluktur" ​Toplantının açılışında konuşan Başkan Fatma Şahin, doğa dostu bir gelecek için en büyük gücün gençler olduğunu belirtti. Şahin, "İklim meselesi artık sadece çevrenin ötesinde; üretimin, suyun, gıdanın ve geleceğin meselesidir. Ölçmediğiniz hiçbir şeyi düzeltemezsiniz. Biz 2011 yılından bu yana tüm adımlarımızı veriye dayalı ve planlı bir şekilde atıyoruz," dedi. ​Gaziantep’in sürdürülebilirlik alanındaki başarılarına dikkat çeken Şahin, şu projelerin altını çizdi: ​Yenilenebilir Enerji: Güneş enerjisi yatırımları ve hidrojen teknolojileri ile enerji dönüşümü. ​Akıllı Su Yönetimi: Kayıp-kaçakla mücadele ve akıllı sayaç sistemleri. ​Yeşil Ulaşım: Elektrikli otobüs ve bisiklet modellerine geçiş süreci. ​Yeşil Alan Artışı: Kişi başına düşen yeşil alan miktarının 8,5 metrekareden 12 metrekarenin üzerine çıkarılması. ​Türkiye Topraklarının %88'i Risk Altında ​İklim Değişikliği Başkanlığı Başkan Yardımcısı Orhan Solak, çarpıcı veriler paylaşarak iklim krizinin kapıda değil, hayatımızın tam merkezinde olduğunu hatırlattı. Solak, "2025 yılı son 55 yılın en kurak yıllarından biri oldu. Araştırmalar, Türkiye topraklarının %88’inin çölleşme riski altında olduğunu gösteriyor. Bu durum iklim değişikliğini bir güvenlik meselesi haline getiriyor," uyarısında bulundu. ​Gençler Değişimin Aktörü Olacak ​UNICEF Türkiye Temsilci Yardımcısı Malti Gandhi ve SANKO Holding CEO’su Cantekin Dinçerler'in de katıldığı kampta, gençlerin yalnızca geleceğin değil, bugünün de değişim aktörleri olduğu vurgulandı. Türkiye’nin COP31 ev sahipliği sürecinde gençlerin sesinin yerelden küresele duyurulması hedefleniyor. ​İki gün sürecek olan eğitim kampı boyunca gençler; iklim politikaları, atölye çalışmaları ve stratejik planlama eğitimleri alarak Türkiye’nin iklim elçileri olarak yetkinliklerini artıracak.

Gaziantep Mutfağına Yeni Tescil: Leblebili Kıtır Helva Coğrafi İşaret Aldı! Haber

Gaziantep Mutfağına Yeni Tescil: Leblebili Kıtır Helva Coğrafi İşaret Aldı!

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, kentin gastronomi mirasına bir halka daha ekledi. "Gaziantep Leblebili Kıtır Helva", yaklaşık bir yıllık çalışmanın ardından resmen coğrafi işaret tescili alarak koruma altına alındı. ​Gaziantep mutfağının köklü lezzetlerinden biri olan Leblebili Kıtır Helva, Büyükşehir Belediyesi Sürdürülebilir Tarım ve Kırsal Kalkınma Daire Başkanlığı’nın titiz çalışmaları sonucunda tescillendi. Bu yeni tescille birlikte Gaziantep, Türkiye’nin en çok coğrafi işaretli ürüne sahip şehri olma unvanını pekiştirdi. ​Gaziantep’in 109. Tescilli Lezzeti: Leblebili Kıtır Helva ​Gaziantep, uluslararası gastronomi dünyasındaki yerini 109 tescilli ürünle sağlamlaştırmaya devam ediyor. Kent kültüründe uzun yıllardır misafir ağırlamalarının vazgeçilmezi olan, çay ve kahvenin yanında sunulan Gaziantep Leblebili Kıtır Helva, artık resmi bir marka değeri taşıyor. Festival, bayram ve özel günlerin aranılan hediyeliği olan bu helva, kıtır yapısı ve özgün aromasıyla dikkat çekiyor. ​Geleneksel Ustalık ve Sabırla Üretiliyor ​Gaziantep Leblebili Kıtır Helva’nın üretim süreci, büyük bir ustalık ve geleneksel yöntemlere sadakat gerektiriyor. Ürünün içeriğinde ve yapımında öne çıkan özellikler şunlar: ​İçerik: Susam, leblebi, beyaz şeker, su, çöven ekstraktı ve limon tuzu. ​Görünüm: Beyaz krem tonlarında, leblebi ve susam taneleriyle zenginleştirilmiş yapı. ​Doku: Kısmen sert ve ağızda dağılan kırılgan yapı. ​Ayırt Edici Özellik: Hiçbir yabancı tat ve koku içermeyen, tamamen doğal ve geleneksel tekniklerle elde edilen özgün lezzet. ​Gaziantep Coğrafi İşarette Türkiye Lideri ​Gaziantep, sadece yerel değil, uluslararası tescil süreçlerinde de öncü rol oynuyor. Şehirde halen Araban Sarımsağı, Antep Baklavası, Menengiç Kahvesi, Antep Fıstık Ezmesi ve Gaziantep Lahmacunu gibi ürünler Avrupa Birliği (AB) Coğrafi İşaret Tescili’ne sahip. ​Ayrıca; Oğuzeli Nar Ekşisi, Antep Muskası, Antep Bulguru, Nizip Nanesi ve Nizip Mızar Havucu için de AB tescil süreçleri devam ediyor. ​Kültürel Miras Gelecek Kuşaklara Aktarılıyor ​Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Sürdürülebilir Tarım ve Kırsal Kalkınma Daire Başkanlığı, kentin yöresel değerlerini korumak ve ekonomik katma değer yaratmak adına markalaşma projelerini sürdürüyor. Coğrafi işaretli ürünlerin tanıtımı için yurt içi ve yurt dışı fuarlarda aktif rol alınırken, diğer kamu kurumlarıyla koordineli bir çalışma yürütülüyor.

Arabanlı Çiftçiye Büyükşehir Desteği: 150 Bin Karpuz Fidesi Toprakla Buluşuyor! Haber

Arabanlı Çiftçiye Büyükşehir Desteği: 150 Bin Karpuz Fidesi Toprakla Buluşuyor!

Gaziantep Büyükşehir Belediye Meclisi, Araban ilçesindeki karpuz üreticilerini sevindiren kararı onayladı. 2026 üretim sezonu kapsamında, üreticilere yüzde 50 hibeli 150 bin adet karpuz fidesi dağıtılacak. ​Yerel kalkınmayı desteklemek ve tarımsal üretimi sürdürülebilir kılmak amacıyla projelerine hız kesmeden devam eden Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Araban ilçesindeki karpuz üreticileri için dev bir adım attı. Nisan ayı meclis toplantısında alınan kararla, artan girdi maliyetlerine karşı çiftçiye nefes aldıracak hibe programı resmiyet kazandı. ​Üretim Maliyetine %50 Büyükşehir Desteği ​Arabanlı üreticilerden gelen talepler doğrultusunda şekillenen proje, çiftçinin cebini rahatlatmayı hedefliyor. Dağıtılacak olan 150 bin adet karpuz fidesinin toplam maliyeti 6 milyon 300 bin lira olarak açıklandı. ​Hibe Miktarı: 3 milyon 150 bin TL (Gaziantep Büyükşehir Belediyesi tarafından karşılanacak). ​Üretici Katkısı: 3 milyon 150 bin TL. ​Faydalanma Şartı: Araban ilçesinde ikamet eden ve ÇKS'ye (Çiftçi Kayıt Sistemi) kayıtlı olan tüm üreticiler bu destekten yararlanabilecek. ​Fatma Şahin: "Üreticimizin Yanında Olmaya Devam Edeceğiz" ​Meclis toplantısında tarımsal desteklerin önemine değinen Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, çiftçilerle yaptıkları görüşmelerde en büyük sorunun maliyet artışları olduğunu vurguladı. ​Başkan Şahin yaptığı değerlendirmede şu ifadeleri kullandı: ​“Ramazan ayında üreticilerimizle bir araya geldiğimizde bize iletilen en büyük konu maliyetlerin yüksekliğiydi. Çiftçimiz 'Kalitemiz ve üretimimiz iyi ama maliyetler bizi zorluyor' dedi. Biz de tarım dairemizle hızlı bir çalışma yürüterek bu hibe desteğini hayata geçirdik. Bölgenin özelliğini dikkate alan, üreticiyi destekleyen çalışmalarımızla her zaman yanlarında olacağız.” ​Araban Karpuzu Dünya Pazarına Hazırlanıyor ​Gaziantep’in tarım potansiyelini teknoloji ve hibe destekleriyle birleştiren Büyükşehir Belediyesi, sadece fide desteğiyle değil; teknik danışmanlık ve makineleşme çalışmalarıyla da Araban karpuzunun kalitesini artırmayı hedefliyor. Bu destek sayesinde Arabanlı üreticiler, 2026 sezonuna daha güçlü ve güvenli bir giriş yapacak.

TİGEM’in Dev Buğday İhalesi Gaziantep Ticaret Borsası’nda Tamamlandı Haber

TİGEM’in Dev Buğday İhalesi Gaziantep Ticaret Borsası’nda Tamamlandı

Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü (TİGEM), Ceylanpınar Tarım İşletmesi’ne ait 8 bin tondan fazla buğdayı Gaziantep Ticaret Borsası’nda (GTB) satışa sundu. Şeffaf ve rekabetçi ortamda geçen ihalede, 2025 yılı mahsulü buğdaylar sanayici ve tüccarla buluştu. ​Gaziantep Ticaret Borsası (GTB), bölge ekonomisi için kritik öneme sahip dev bir satış organizasyonuna ev sahipliği yaptı. TİGEM Ceylanpınar Tarım İşletmesi tarafından üretilen 8.091,66 ton mahsul buğday, GTB GATEM Buğday Pazarı Tescil Bürosu’nda düzenlenen ihale ile satıldı. 17 farklı parti halinde ve açık artırma usulüyle gerçekleştirilen ihale, sektör temsilcilerinin yoğun katılımına sahne oldu. ​Buğday Sadece Bir Ürün Değil, Stratejik Bir Değer ​İhale sonrası değerlendirmelerde bulunan GTB Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Akıncı, buğdayın gıda arz güvenliğindeki kritik rolüne vurgu yaptı. Akıncı, buğdayın jeopolitik bir unsur haline geldiğini belirterek şunları söyledi: ​"Buğday; üretimden tüketime kadar geniş bir değer zincirini etkileyen, gıda arz güvenliğinin temelini oluşturan stratejik bir üründür. Bu tür satışların kurallı, şeffaf ve rekabetçi piyasa yapıları içerisinde gerçekleştirilmesi hem üretici hem de sanayici için büyük önem taşımaktadır." ​Şeffaf Piyasa ve Güvenli Ticaretin Adresi: GTB ​Mehmet Akıncı, Gaziantep Ticaret Borsası’nın piyasadaki dengeleyici rolüne dikkat çekerek fiyat oluşumunun önemine değindi. Borsada gerçekleştirilen ihalelerin, ürünlerin gerçek piyasa değerinde işlem görmesini sağladığını ifade eden Akıncı, şu noktaların altını çizdi: ​Güvenli Ticaret: Ticaretin sürdürülebilir bir zeminde ilerlemesi için şeffaf piyasa işleyişi en temel unsurdur. ​Tüketiciye Etkisi: Buğday fiyatlarındaki dengeli oluşum, doğrudan ekmekten makarnaya kadar pek çok tüketici ürününün fiyatını etkiler. ​Hammadde Temini: Un, makarna ve yem sanayisi için sürdürülebilir hammadde akışı bu ihalelerle güvence altına alınmaktadır. ​Sanayiciye Önemli Tedarik İmkânı ​Gaziantep ve çevre illerdeki sanayi tesisleri için bu ihalenin büyük bir fırsat olduğunu belirten Akıncı, organizasyonun piyasadaki öngörülebilirliği artırdığını ifade etti. Arz-talep dengesinin sağlıklı bir şekilde oluşmasının hem ülke ekonomisi hem de gıda güvenliği açısından belirleyici olduğunu dile getiren GTB Başkanı, sektörün sürdürülebilirliği için bu tür organizasyonların kıymetli olduğunu vurguladı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.