Hava Durumu

#Serik

Kırsal Haber - Serik haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Serik haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Büyükşehir’in Arı Kovanı Destekleri Devam Ediyor Haber

Büyükşehir’in Arı Kovanı Destekleri Devam Ediyor

Antalya Büyükşehir Belediyesi; Akseki’den sonra Serik, Kumluca ve Demre ilçelerinde arıcılık ile uğraşan 106 üreticiye 318 arı kovanı dağıtımı gerçekleştirdi. Antalya Büyükşehir Belediyesi yerelden kalkınma hedefleri doğrultusunda üreticilere destekleyici ekipmanlar dağıtmaya devam ediyor. Bu kapsamda Serik, Kumluca, Demre ve Akseki ilçelerinde arıcılık faaliyetlerinde bulunan 136 üreticiye toplamda 408 arı kovanı desteğinde bulundu. SERİKLİ ÜRETİCİLERE ARI KOVANLARI TESLİM EDİLDİ Arıcılık faaliyetleriyle uğraşan vatandaşlara dağıtılan arı kovanları hakkında bilgi veren Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı personeli Fatih Alkan, “Serik ilçesinde 36 üreticiye, kişi başı 3’er adet olmak üzere toplam 108 arı kovanını teslim ettik. Üreticilerimize hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum” dedi. KUMLUCA VE DEMRE İLÇELERİNDE DE DAĞITILDI Antalya Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı tarafından gerçekleştirilen arı kovanı dağıtımı Kumluca ve Demre ilçelerinde de sürdürüldü. Arıcılıkla uğraşan 70 üreticiye toplam 210 arı kovanı teslim edildi. Destekten faydalanan üreticiler, kırsal üretimin güçlendirilmesine yönelik çalışmalardan dolayı Antalya Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkürlerini iletti. ÜRETİCİLER DESTEKLERDEN MEMNUN Arıcılığa hobi olarak başladığını ifade eden Ayhan Kurt, gerekli sertifikaları ve eğitimleri tamamladıktan sonra üretime geçtiğini belirtti. Kurt, “Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin arıcılıkla ilgilenmek isteyen vatandaşlara hibe arı kovanı desteği sağlayacağını öğrendik ve başvuru yaptık. Piyasa değeri 2000-2500 TL olan kovanlardan bize yeterli sayıda ücretsiz olarak verildi. Kovanlarımızı teslim aldık, artık bal üretimi için çalışmalarımıza başlayacağız” diye konuştu. BÜYÜKŞEHİR ÜRETİCİLERİN MALİYETLERİNİ DÜŞÜRÜYOR Vedat Özcan ise arı kovanlarını kendi imkânlarıyla yaptırmaları durumunda maliyetlerin oldukça yüksek olduğunu belirterek, “Dışarıda yaptırmış olsaydık 1500-2000 TL arasında bir masraf oluşacaktı. Sağ olsun Başkanımız destek oldu. Üreticilere sağlanan katkılardan dolayı Antalya Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkür ediyoruz” dedi.

Başkan Vekili Özdemir: “Gastronominin Başkenti Olma Yolunda Bir Yolculuğa Çıktık” Haber

Başkan Vekili Özdemir: “Gastronominin Başkenti Olma Yolunda Bir Yolculuğa Çıktık”

Antalya Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde bu yıl 5’incisi gerçekleştirilen Uluslararası Antalya Foodfest Gastronomi Festivali, Akdeniz yeşillikleri hasadı ile başladı. Birbirinden farklı yeşillikler, yenilebilir çiçeklerle dolu serada hasat yapan Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir, “Bereketli topraklarımızla gastronominin de başkenti olacağız” dedi. Yerli üreticiyi desteklemek, gastronomi turizmine katkı sunmak ve Antalya’nın yöresel ile coğrafi işaretli ürünlerini dünyaya tanıtmak amacıyla düzenlenen 5. Uluslararası Antalya FoodFest Gastronomi Festivali, geleneksel hale gelen hasat etkinliği ile başladı. Festivalin en sevilen buluşmalarından biri olan hasat etkinliği bu yıl rengarenk sebzeleri ve Akdeniz coğrafyasına özgü aromatik otlarıyla öne çıkan Serik ilçesindeki Erüst Tarım Çiftliği’nde düzenlendi. Hasat etkinliğine Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir, meclis üyeleri, Şef Arda Türkmen, Elif Korkmazel, yerli ve yabancı şefler katıldı. Başkan Vekili Özdemir, bağ makasını eline alarak, firma sahibi Mustafa Erüst ve konuk şeflerle birlikte serada brokolini, kale, latin çiçeği ve yenilebilir çiçek hasadı yaptı. Hasat sırasında çiçeklerin tadına bakan Başkan Vekili Büşra Özdemir, çek lezzetli olduğunu ifade etti. ANTALYA GASTRONOMİYE DOYACAK Bundan 4 yıl önce 2022 yılında “Antalya’dan dünyaya mottosuyla” yola çıkan Uluslararası FoodFest Antalya Gastronomi Festivali’nin beşinci kez kapılarını açacağını söyleyen Başkan Vekili Özdemir, “Festivalimizi Mustafa Erüst’un ev sahipliğinde Erüst Tarım’da gerçekleştirdiğimiz hasat ile başlatıyoruz. Çok kıymetli bir hasat gerçekleştiriyoruz. Çok da farklı deneyimler yaşıyoruz. Biz Antalya olarak 12 ay yaşayan bir turizm kentiyiz. Biz tarımın, turizmin başkentiyiz ama biz bu bereketli topraklarla gastronominin de başkenti olma yolunda bir yolculuğa çıktık. Bu yıl da “Her sofra başka bir hikaye” mottosuyla çıktık bu yola. Tüm yerli ve yabancı misafirlerimizle birlikte üç gün boyunca Antalya’mıza yakışan bir festival yapmayı planlıyoruz” dedi. RENGARENK HASAT Erüst Tarım Sahibi Mustafa Erüst de FoodFest Antalya Gastronomi Festivali’nin hasat etkinliğine ev sahipliği yapmaktan dolayı mutlu olduklarını belirterek, “Üretmiş olduğumuz yenilebilir çiçekler, ıtri bitkiler, doğa yeşillikleri ürettiğimiz seramızdayız. Şeflerin son dokunuşları olan çiçekler lezzetiyle farklılık yaratarak tabakları süsleyecek” diye konuştu.

Çevre Dostu Çiftçi Kartı Projesi Gazipaşa’da Büyüyor Haber

Çevre Dostu Çiftçi Kartı Projesi Gazipaşa’da Büyüyor

Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin uluslararası alanda da ödüle layık görülen “Çevre Dostu Çiftçi Kart” projesi büyümeye devam ediyor. Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir, projeyi Gazipaşa’da hayata geçirmek amacıyla Gazipaşa Belediye Başkanı Mehmet Ali Yılmaz ile protokol imzaladı. Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından 2022 yılında Çevre Kurulu koordinasyonunda başlatılan ve 2023 yılında Çin’de düzenlenen Guangzhou Uluslararası Kentsel İnovasyon Konferansı’nda ödül kazanan “Çevre Dostu Çiftçi Kartı” projesi büyümeye ve yaygınlaşmaya devam ediyor. Antalya’da her yıl yoğun şekilde kullanılan zirai ilaç ambalajlarının doğaya, toprağa ve temiz su kaynaklarına karışmasını önlemek amacıyla hayata geçirilen proje; Kumluca, Finike, Demre, Alanya, Aksu, Kemer ve Serik’in ardından yeni dönemde Gazipaşa’da da uygulanacak. ÇEVRE VE TARIM BİLİNCİ GÜÇLENİYOR Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir, projeyi, yeni dönemde Gazipaşa’da da hayata geçirmek amacıyla Gazipaşa Belediye Başkanı Mehmet Ali Yılmaz ile protokol imzaladı. Başkan Vekili Özdemir, projeyi Antalya’nın ilçelerinde yaygınlaştırmayı sürdürdüklerini belirterek, “Zirai ilaç ambalaj atıklarının doğaya, toprağa ve su kaynaklarına karışmasını önlemeyi hedefleyen bu çevreci uygulamayla hem atıkların güvenli şekilde toplanmasını sağlıyor hem de sürdürülebilir tarım ve çevre bilincini güçlendiriyoruz. Antalya’nın verimli topraklarını ve temiz su kaynaklarını korumak için çalışmalarımızı kararlılıkla sürdürüyoruz” dedi.

Çiftçilere Sera Naylonu Desteği Sürüyor Haber

Çiftçilere Sera Naylonu Desteği Sürüyor

Antalya Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı ekipleri, il genelinde zarar gören tarımsal alanlarda hasar tespit çalışmalarını sürdürürken, tespitleri tamamlanan bölgelerde sera naylonu dağıtımları gerçekleştirildi. Ekipler, üreticilere sera naylonlarını teslim etti. Antalya Büyükşehir Belediyesi, 22 Ocak’ta etkili olan şiddetli yağış ve hortumun ardından 10 ilçede 406 üreticinin 1 milyon 113 bin 660 metrekare üretim alanında oluşan zarara yönelik hasar tespit ve destek çalışmalarını sürdürdü. Büyükşehir Belediyesi, Kumluca, Finike, Demre ve Kaş’ta 181 üreticiye 212 bin 400 metrekare sera naylonu desteği sağlarken, bu hafta 217 bin 100 metrekare sera naylonunu daha üreticilere ulaştırıldı. Destek kapsamında Manavgat, Kepez, Serik, Aksu ve Gazipaşa’da sera naylonu dağıtımları devam etti. Büyükşehir Belediyesi, üreticilerin mağduriyetinin giderilmesi için bu beş ilçede 173 üreticiye 217 bin 100 metrekare naylon desteği verildi. ÜRETİCİNİN ZARARI KARŞILANIYOR Kepez ilçesi Zeytinlik Mahallesi’nde serada üretim yapan Selim Güngör, yapılan çalışmadan memnuniyet duyduğunu belirterek, “Geçtiğimiz günlerde oluşan hortum ve yağışlardan 8 dönüm kadar alanım zarar gördü. Büyükşehir Belediyemizin ekipleri gelip kontrolleri yaptılar, zararlarımızı karşıladılar” dedi. MUHTARDAN BÜYÜKŞEHİR’E TEŞEKKÜR Aksu Kumköy Mahalle Muhtarı Mustafa Oruç, yaşanan afetin ardından Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin hızlı şekilde hasar tespit çalışmalarını tamamlayarak zarar gören üreticilere sera naylonu desteği sağladığını belirterek, Antalya Büyükşehir Belediyesi’ne tüm çiftçiler adına teşekkür ederiz” dedi. ÜRETİCİ DESTEKTEN MEMNUN Kumköy Mahallesi’nde çilek üreticiliği yapan Mehmet Salih Ekinci ise şiddetli hortum ve aşırı yağış nedeniyle seralarının zarar gördüğünü ifade ederek, “5 dönümlük bir alanım kullanılamaz hale geldi, aşırı yağış nedeniyle de sular altında kaldı. Sağ olsun belediyemiz yardımda bulundu. Zararımızın bir kısmını da karşılamış olsun. Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkür ederiz” diye konuştu.

Sel Kader Değil, Tarım Topraklarımız Yok Oluyor! Haber

Sel Kader Değil, Tarım Topraklarımız Yok Oluyor!

TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası (ZMO) Antalya Şube Başkanı Ebru Kaçın, son yıllarda artan sel ve su baskınlarının tarımsal üretime vurduğu darbeye dikkat çekerek, yetkilileri sadece "görüntü vermek" yerine bilimsel ve kalıcı çözümler üretmeye çağırdı. Kaçın, "Üreticilerimiz ülkemizin bacasız fabrikalarıdır; bu fabrikaların kapanmasına seyirci kalınamaz," dedi. ​"Tarım Topraklarının %12’si Kaybedildi" ​Türkiye genelinde tarım topraklarının yaklaşık %12’sinin kaybedildiğini belirten Ebru Kaçın, üreticilerin her 2-3 yılda bir, hatta bazı bölgelerde her yıl doğal afetlerle boğuştuğunu vurguladı. Birinci sınıf tarım arazilerinin ve seraların büyük risk altında olduğunu ifade eden Kaçın, üreticinin üretimden kopma noktasına geldiğini belirtti. ​Genç Nüfus Tarımdan Uzaklaşıyor: Ortalama Yaş 58! ​Tarımın sürdürülebilirliği konusunda tehlike çanlarının çaldığını ifade eden ZMO Şube Başkanı Kaçın; "Üreticilerimizin yaş ortalaması 58’e ulaştı. Gençler hızla sektörden uzaklaşıyor. Bu tablo, ülkemizin gıda güvenliği için ciddi bir alarmdır," uyarısında bulundu. ​Antalya’da Yapılaşma ve Sel Riski ​Antalya özelinde kritik bölgelere dikkat çeken Kaçın, özellikle Kumluca, Aksu (Kemerağzı, Kundu, Boztepe) ve Serik bölgelerinin her yıl ağır zararlar gördüğünü hatırlattı. Ayrıca Konyaaltı ilçesi Çakırlar bölgesindeki TOKİ planlamasına dair endişelerini dile getiren Kaçın, şu ifadeleri kullandı: ​"Çakırlar’daki konut alanlarının sel riski taşıdığı bilinmektedir. Plansız ve bilimsel verilerden uzak yapılaşmalar, sadece konutları değil, çevredeki stratejik tarım alanlarını da geri dönüşü olmayan zararlara sürüklemektedir." ​"Afet Kaderdir Ama Tedbir Sorumluluktur" ​Doğal afetlerin kaçınılmaz olabileceğini ancak risklerin bilimle yönetilebileceğini savunan Ebru Kaçın, "Sel kader değil; önlenebilir riskler için tedbir almak yetkililerin sorumluluğundadır. Üreticimizi ve gıda güvenliğimizi korumak için acilen kalıcı çözümler hayata geçirilmelidir," diyerek sözlerini tamamladı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.