Hava Durumu

#Ziraat Odası

Kırsal Haber - Ziraat Odası haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ziraat Odası haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Büyükşehirden Arıcılara Yüzde 100 Hibeli Fondan Kek Desteği Haber

Büyükşehirden Arıcılara Yüzde 100 Hibeli Fondan Kek Desteği

"Üretici kazanırsa Balıkesir kazanır" diyen Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Akın, Tarımda Balıkesir Modeli kapsamında Büyükşehir’in kendi tesislerinde üretilen fondan kekleri arıcılara yüzde 100 hibeyle dağıttı. Hibeden 1914 arıcı faydalanırken Akın, “Balıkesir Büyükşehir Belediyesi olarak üreticimizin maliyet yükünü azaltan, üretimde verimliliği artıran ve kırsalda kalkınmayı güçlendiren projeler üretmeye devam edeceğiz.” dedi. Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Akın, Büyükşehir Belediyesinin “Tarımda Balıkesir Modeli” kapsamında arı ürünlerinde kaliteyi ve verimliliği artırmak amacıyla üreticilere yönelik yüzde 100 hibeli “Fondan Kek Dağıtım Töreni’ne katıldı. Cumhuriyet Meydanı’nda düzenlenen programa Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Akın’ın yanı sıra Balıkesir Ziraat Odası Başkanı Rahmi Demirbay, BBB Genel Sekreteri Naki Çetin, genel sekreter yardımcıları, daire başkanları, üreticiler ve basın mensupları katıldı. Üreten toplumların her zaman kazandığını söyleyen Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Akın, “Tarımda Balıkesir Modelimiz kapsamında hayata geçirdiğimiz projelerde üretimin desteklenmesini ve sürekliliğinin sağlanmasında bunu çok önemsiyoruz. Göreve geldiğimiz ilk günden bu yana Türkiye’nin en önemli arıcılık merkezlerinden biri olan Balıkesir’imizde arıcılarımızın yükünü hafifletmek, kırsalda yaşayan hemşehrilerimizin gelirini artırmak ve tarımsal üretimi güçlendirmek için var gücümüzle çalışıyoruz. Kaz Dağlarından Madra Dağlarına, Körfez’den Dursunbey’e, Sındırgı’dan Balya’ya kadar eşsiz florasıyla arıcılık için büyük bir zenginlik sunan şehrimizde, bu zenginliği korumak ve geliştirmek için arıcılarımızı destekleyen projeleri birer birer hayata geçiriyoruz. Bugün de kolonilerin güçlenmesine katkı sağlayacak fondan kek desteğimizi arıcılarımızla buluşturuyoruz.” diye konuştu. YÜZDE 100 HİBELİ Balıkesir Büyükşehir Belediyesinin kendi tesislerinde üretilen fondan kekleri, Balıkesirli arıcılara yüzde 100 hibeyle verdiklerini açıklayan Akın, “İlk etapta Altıeylül, Karesi, Balya, Bigadiç, Dursunbey, Kepsut, Savaştepe, Sındırgı, Susurluk ilçelerinde fondan kek dağıtımı yapacağız. Daha sonra bu dağıtım diğer ilçelerimizde de devam edecek. İlimiz genelinde başvuru şartlarını sağlayan 1914 arıcımıza toplam 79 bin 884 kg fondan kek dağıtıyoruz. Bunun yanında geçen yıllarda da yaptığımız gibi 2026 yılında da 2 bin 500 adet ana arı yüzüğünü yüzde 100 hibeli olarak dağıttık.” diye konuştu. “ÜRETİCİ KAZANIRSA BALIKESİR KAZANIR” Kırsalı yalnızca üretim yapılan alanlar olarak görmediklerinin altını çizen Akın, “Kırsal mahallelerimizi bu şehrin geleceği olarak görüyoruz. Tarımda Balıkesir Modelimizin özetinde Balıkesir’imizin bütün imkanlarının ön plana çıkartılması var. Satılamayan ürünlerin satılması, ekilmeyen toprakların ekilmesi var. Bu nedenle tarımdan hayvancılığa, arıcılıktan kooperatifçiliğe kadar her alanda üreticimizin yanında olmaya devam edeceğiz. Çünkü köylerimiz güçlenirse Balıkesir’imiz güçlenir. Üreticimiz kazanırsa Balıkesir’imiz kazanır.” dedi.

Büyükşehir’in Çiftçi Şenliği Bereketiyle Kutlandı Haber

Büyükşehir’in Çiftçi Şenliği Bereketiyle Kutlandı

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin bu yıl 11’incisini düzenlediği “Çiftçi Şenliği”, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın’ın katılımıyla İzmit Sapakpınar’da gerçekleştirildi. Başkan Büyükakın, sağanak yağış altında yoğun katılımla gerçekleşen kutlamalar için, “Şenliğimiz bereketiyle kutlanıyor. Çiftçimize desteğe durmadan devam edeceğiz. Biz sadece hizmet ediyoruz” dedi. ÇİFTÇİNİN YÜZÜ DESTEKLERLE GÜLÜYOR Avrupa’nın birçok şehrinde yeterli destek alamadığı için eylemde olan çifçiler, Kocaeli’de farklı etkinliklerle Dünya Çiftçiler Günü’nü kutlamaya devam ediyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin öncülüğündeki kutlamalar pazar günü İzmit Sapakpınar Mahallesi’nde devam etti. Büyükşehir destekleri ile yüzü gülen çiftçiler, şenliğe yüksek katılım gösterdi. Sağanak yağışa rağmen alan, çiftçilerin ve vatandaşların akınına uğradı. Şenliğe, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, Kandıra Belediye Başkanı Erol Ölmez, AK Parti İzmit İlçe Başkanı Halil Güngör Dokuzlar, Kocaeli İl Tarım Müdürü Ali Ulvi Özerdem, İzmit Ziraat Odası Başkanı Yusuf Karaaslan, tarımla ilgili kooperatif ve birliklerin temsilcileri ile muhtarlar da katıldı. “ŞOV YOK, RİYA YOK. SADECE HİZMET VAR” Başkan Büyükakın, şenlik alanındaki stantları gezerek çiftçilerle yakından ilgilendi. Çiftçiler, sevgi gösterileri ile karşıladıkları Büyükakın’a teşekkür etti. Sağanak yağışa dikkat çeken Başkan Büyükakın, Çiftçi Şenliği’nin bereketi ile geldiğini belirterek, “Biz bu programları ne zaman yapsak, bereket oluyor. Çünkü biz, sizden aldığımız emanetin hakkını vermek için sadece hizmet ediyoruz. Şov yok, yalan yok, riya yok. Sadece hizmet var. Sadece sizin mutluluğunuz için emek var. Bunun karşılığında da bereket var. Şimdiden bereketli bir sezon diliyorum” dedi. “BU BEREKET DEVAM ETMELİ” Tarımın önemine de değinen Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, bu nedenle son 7 yılda üreticiye 1.5 milyar TL’lik destek sunduklarını hatırlattı. Başkan Büyükakın, “Sizi desteklemeye devam edeceğiz. Çünkü asıl bereketin toprakta olduğunu, toprağın ekilmeden bereketin devam etmeyeceğini biliyoruz. Bugüne kadar 1.5 milyar liralık destekle 97 proje hayata geçirdik. Bundan sonra da var gücünüzle arkanızda olacağız. Bu bereket devam etmeli” dedi. “ÇİFTÇİLERİN REİSİ BÜYÜKAKIN’DIR” Kandıra Belediye Başkanı Erol Ölmez de şenlikte bir konuşma yaptı. Ölmez, “Kocaeli sadece sanayinin değil, tarımın da başkentidir. Bu, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin destekleri sayesinde oluyor” dedi. İzmit Ziraat Odası Başkanı Yusuf Karaaslan konuşmasına, “Çiftçilerin reisleri vardır. Bizim reisimiz de Tahir Büyükakın’dır” diyerek başladı. Sözleri çiftçilerden büyük alkış alan Karaaslan, “Bugüne kadar bizden desteğini esirgemedi. Her zaman yanımızda oldu” dedi. Karaaslan, Başkan Büyükakın’a çiftçilerin geleneksel kıyafetleri olan şalvar ve sekiz köşe kasket hediye etti. BAŞKAN’A OĞLAK HEDİYE EDİLDİ Şenlikte konuşan Sapakpınar Mahalle Muhtarı Ejder Okumuş ise tarıma desteklerinden dolayı Başkan Büyükakın’a teşekkür ederek, “Bu şenlik hem çiftçimizin moralini yükseltiyor hem de birlik beraberliğimizi güçlendiriyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin verdiği % 75 hibe destekli tohumların ekimine başladık. Bunun için de teşekkür ediyoruz” dedi. Muhtar Okumuş konuşmasının ardından çiftçiler adına Başkan Büyükakın’a oğlak hediye etti. ETKİNLİKLER ŞENLİĞE RENK KATTI Renkli görüntülere sahne olan şenlikte, eğlenceli ve ödüllü organizasyonlar düzenlendi. Mehter konseri, halk oyunları, animatör gösterileri ve çocuk oyun alanları da gün boyunca şenliğe renk kattı. Şenlik alanında kurulan stantlarda birlik ve kooperatifler faaliyetlerini tanıtırken, firmalar da tarımsal alet ve ekipmanlarını vatandaşların beğenisine sundu. Şenlikte ayrıca çekilişler de yapıldı. Üreticilere çekilişle buzağı, oğlak, akülü traktör, cep telefonu gibi hediyeler dağıtıldı. Ayrıca alan yöresel ürün stantlarıyla doluydu. Konuklara bol bol mancarlı pide, ayran ve limonata ikram edildi. Sponsorlar eşliğinde şenliğe katılanlara civciv, yem, fide ve bitkiler de verildi. İMERA FİNALDE SAHNE ALDI Konuşmaların ardından, ziraat odası başkanları ve çiftçileri, Başkan Büyükakın’a yetiştirdikleri ürünlerden hediye etti. Şenliğin finalinde Karadeniz müziğinin sevilen temsilcilerinden İmera sahne aldı. Seslendirdiği birbirinden güzel eserlerle katılımcılara unutulmaz anlar yaşatan grup, şenliğe damga vurdu.

CHP’li Gürer: ''Türkiye Derin Bir Yoksulluk Ve Üretim Sorunu Yaşıyor'' Haber

CHP’li Gürer: ''Türkiye Derin Bir Yoksulluk Ve Üretim Sorunu Yaşıyor''

CHP Niğde Milletvekili ve TBMM Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu Üyesi Ömer Fethi Gürer, partisinin 81 ilde başlattığı saha çalışmaları kapsamında bulunduğu Kırşehir’de açıklamalarda bulundu. CHP Kırşehir İl Başkanı Baran Genç ile CHP il Başkanlığında açıklamalar yapan Gürer, Kırşehir Belediye Başkanı Selahattin Ekicioğlu’nu da ziyaret etti. Ziraat Odası, Koyun Keçi Yetiştiriciler Birliği ve hayvancılık yapanlarla buluştu. Esnaf gezdi. CHP il binasında il başkanı Baran Genç ile açıklamalar yapan CHP Milletvekili Ömer Fethi Gürer Türkiye’nin ekonomik, sosyal ve tarımsal açıdan tarihinin en ağır süreçlerinden birini yaşadığını söyledi. Gürer, “Vatandaş cebindeki parayla raftaki ürünü alamıyor. Çiftçi borçlu, emekli geçinemiyor, genç işsiz, esnaf dar boğazda” dedi. Cumhuriyet Halk Partisi’nin Türkiye’nin dört bir yanında sahada olduğunu belirten Ömer Fethi Gürer, “Genel Başkanımızın talimatıyla 81 ilde Cumhuriyet Halk Partisi milletvekilleri görevlendirildi ve alan çalışması yapılıyor. O ilde olan milletvekili farklı illere gönderiliyor. Diğer arkadaşlarımız da illere dağıldı” diye konuştu. CHP örgütlerinin hiçbir zaman halktan kopmadığını vurgulayan Ömer Fethi Gürer, “Biz Cumhuriyet Halk Partisi milletvekilleri, il örgütü, ilçe örgütü, kadın kolları ve gençlik kollarıyla hiçbir zaman alandan çekilmedik. Hep sahadayız. Çalışmalarımızı belediye başkanı olan illerimizde belediye başkanlarımızla birlikte sürdürüyoruz” ifadelerini kullandı. “CUMHURİYET TARİHİNİN EN AĞIR EKONOMİK SORUNLARI YAŞANIYOR” Türkiye’de ekonomik tablonun her geçen gün ağırlaştığını söyleyen CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, emekliden çiftçiye, işçiden esnafa kadar toplumun tüm kesimlerinin büyük sıkıntılar yaşadığını dile getirdi. “Ekonomik anlamda büyük bir yıkımın yaşandığı bir süreçteyiz” diyen Gürer, “Emeklinin, asgari ücretlinin büyükşehirlerde ev kirası kadar bir gelirle yaşam mücadelesi verdiği yerde sorunlar arttı. Çiftçinin de esnafın da emeklinin de sanayicinin de engellinin de yaşadığı sorunlar belki de Cumhuriyet tarihinin en ağır ekonomik sorunlarının oluştuğu bir süreci yarattı” dedi. Toplumsal yapıda da ciddi bozulmalar yaşandığını belirten CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, ekonomik krizin sosyal sonuçlarına dikkat çekti. Gürer, “Boşanmalar arttı. Madde bağımlılığı 10 yaşına kadar düştü. Aile yapıları bozuldu. İşsizlik patladı. Genç işsizliği aile evindeki boşta kalan genç için yeni tanımlar yarattı” dedi. Vatandaşın temel ihtiyaçlarını bile karşılayamaz hale geldiğini vurgulayan CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, “Cebindeki parayla raftaki ürünü alamayan insanlarımızın varlığında dolaylı bir kıtlığın yaşandığı bir sürece geldik. Et ve süt ürünlerinin çoğu artık birçok eve girmiyor. Tabaklar küçüldü. Günlük üç öğün yemek yiyen ailelerin bir kısmı iki öğüne düştü” ifadelerini kullandı. CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Türkiye’de milyonlarca insanın açlık ve yoksulluk sınırının altında yaşadığına dikkat çekerek, “50 milyona yakın insanımız açlık ve yoksulluk sınırının altında bir gelire sahip. Devletten yardım alan 4,5 milyon hane olduğu ilgili bakanlığın açıklamalarında yer alıyor” diye konuştu. “TEK KİŞİYE BIRAKILAN YETKİ ÜLKEYİ SORUNLU NOKTAYA TAŞIDI” CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Gürer, mevcut sistemin karar alma süreçlerini zayıflattığını belirterek, “Serbest piyasa ekonomisinin yanı sıra Cumhurbaşkanlığı sistemine geçildikten sonra ülke yönetiminde daha çok sorun oluştu. Çünkü bakan kavramında yer alan kişiler artık eskiden müsteşarların yaptığı görevi yapan atanmış kişiler haline geldi. Tek bir yetkili var: Cumhurbaşkanı. O bugün Tayyip Bey olur, yarın Ahmet olur, öbür gün Mehmet olur, fark etmez. Ama sistemde tek kişiye bırakılan yetki ülkeyi problemli noktaya taşıdı,” dedi. “ÇİFTÇİ 1,5 TRİLYON LİRA BORÇLU” Tarım sektöründeki tabloya ilişkin de veriler paylaşan CHP’li Ömer Fethi Gürer, çiftçinin ağır borç yükü altında üretim yapmaya çalıştığını belirterek, “Bankalara ve finans kuruluşlarına çiftçilerin 1 trilyon 377 milyar lira borcu var. Piyasaya olan borçlarla birlikte toplam borcun yaklaşık 1,5 trilyon liraya ulaştı” şeklinde konuştu. Çiftçi sayısının artmadığını, tarım alanlarının ise daraldığını ifade eden CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, “Nüfusumuz artıyor ama çiftçi sayımız artmıyor. Tarım alanlarımız daralıyor. 21 üründe arz açığı var. Pamuğun ürettiğimizin yarısını ithal ediyoruz. Mercimeğin ürettiğimizin yarısını ithal ediyoruz. Ayçiçeğinde, hububatta ve bakliyatta Türkiye artık dışa bağımlı hale getirildi” dedi. “HAYVAN GELİYOR AMA ET FİYATI DÜŞMÜYOR” CHP Milletvekili Ömer Fethi Gürer, ithalata rağmen et fiyatlarının düşmediğini belirterek, “Geçen yıl 739 bin hayvan getirildi, bu yıl 500 bin hayvan daha getirilecek. Hayvan geliyor ama hayvan varlığımız artmıyor. Et fiyatları düşmüyor” ifadelerini kullandı. Et ve Süt Kurumu’nun yaklaşımını da eleştiren Ömer Fethi Gürer, “Bu tür kuruluşlar kâr etmek için değil, halka uygun fiyatla et ve hayvan sunmak için vardır. Ama buraları bile ticari kafayla, tüccar zihniyetiyle yönetiyorlar” dedi. “6 BİN 700 FABRİKANIN KONKORDATO İLAN ETMESİ DÜŞÜNDÜRÜCÜ” Ekonomik sıkıntının yalnızca tarımla sınırlı olmadığını belirten Gürer, sanayide de ciddi bir daralma yaşandığını söyleyerek, “Sanayide bir yılda 6 bin 700 fabrikanın konkordato ilan etmiş olması düşündürücüdür. Sanayicinin konkordato ilan etmesi işsizliği getirir. Bunun yanında hammadde aldığı kuruluşları da sıkıntıya sokar. Eğer çiftçide ve işçide para yoksa esnaf iş yapamaz. Türkiye zincirleme şekilde vatandaşın boğazının sıkıldığı bir süreci yaşıyor” ifadelerini kullandı. CHP’NİN TARIM POLİTİKALARINI ANLATTI Cumhuriyet Halk Partisi’nin yenilenen programında tarıma ilişkin önemli düzenlemelerin yer aldığını belirten Gürer, “Tarım kesiminin mazotunda ÖTV’yi ve KDV’yi kaldıracağız. Milli gelirin yüzde 1’inin çiftçiye vereceğiz” dedi. Gürer, “2026 yılı için milli gelirin yüzde 1’i 722 milyar liraya denk geliyor. Ama çiftçiye verilmesi gereken yerine yalnızca 168 milyar liralık destek veriliyor” şeklinde konuştu. Cumhurbaşkanı’nın açıkladığı destek rakamlarının doğrudan çiftçiye verilen destek olmadığını ifade eden CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, “Barajdan gölete kadar her şeyi kapsayan bir değerlendirme yapılıyor. Ama resmi program hedeflerinde çiftçiye verilen destek 168 milyar lira olarak görülüyor” dedi. “Taban fiyat uygulamasını yeniden getireceğiz” CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, CHP’nin üreticiyi koruyan yeni bir tarım modeli hedeflediğini belirterek “Gübrede ve yemde mutlaka sübvansiyon sağlayacağız. Tekrar taban fiyat uygulamasını getirip alım fiyatı adı altında tüccarın oluşturduğu piyasayı sonlandıracağız” diye konuştu. Ziraat Bankası’nın yeniden çiftçi kuruluşu haline getirileceğini ifade eden Gürer, kadınların ve gençlerin kırsala dönüşünü desteklemek amacıyla SGK primlerinin karşılanacağını söyledi. Gürer, “Alım garantili üretime geçeceğiz. Tarladaki ürün israfının önüne geçeceğiz. Katma değerli üretimi artıracağız. Üreticinin kazandığı, tüketicinin uygun fiyatla ürüne ulaştığı bir sistem kuracağız” dedi. “İTHALAT LOBİLERİNİN OLUŞTURDUĞU SİSTEMİ DEĞİŞTİRECEĞİZ” Türkiye’nin yerli üretim yerine ithalata dayalı bir anlayışla yönetildiğini belirten TBMM Tarım Orman ve Köyişleri Komisyon Üyesi Ömer Fethi Gürer, yerli üreticiye öncelik verilmesi gerektiğini söyledi. CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, “Üreten ürettiğinden kazanacak, tüketen uygun fiyatla ürün alacak. Aracıların ve ithalat lobilerinin oluşturduğu sistemi ortadan kaldıracağız. Bugün hayvancılıkta Holstein, Montofon, Angus gibi isimler konuşuluyor. Oysa bizim kırmızı karamız, boz ineğimiz, sarı kızımız vardı. Yerel koşullara uygun bu hayvan ırklarını geliştirip çoğaltmak yerine bugün Türkiye’de dışa bağımlı bir anlayış sürdürülüyor,” dedi. CHP 81 İLDE SAHADA CHP Niğde Milletvekili ve TBMM Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu Üyesi Ömer Fethi Gürer, CHP Kırşehir İl Başkanı Baran Genç ve Merkez İlçe Başkanı Gürkan Yağmur ile birlikte Kırşehir Koyun Keçi Yetiştiricileri Birliği Başkanı Fuat Polat, Kırşehir Ziraat Odası Başkanı Mevlüt Toprak ve Kırşehir Belediye Başkanı Selahattin Ekicioğlu’nu ziyaret etti. Gerçekleştirilen ziyaretlerde tarım, hayvancılık, üreticilerin yaşadığı ekonomik sorunlar, artan maliyetler ve kırsalda yaşanan sıkıntılar ele alınırken, Gürer üreticilerin ve vatandaşların sorunlarını sahada birebir dinlediklerini belirtti.

İBB’den Çiftçilere Yazlık Fide Desteği Haber

İBB’den Çiftçilere Yazlık Fide Desteği

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), tarihinde ilk kez 2020 yılında Ekrem İmamoğlu öncülüğünde başlatılan tarımsal destek programıyla üreticilerin yanında olmaya devam ediyor. Bu kapsamda Çatalca’da çiftçilere yönelik yazlık fide desteği programı düzenlendi. İBB Başkanvekili Nuri Aslan, “2026 yılında 3 bin 34 çiftçiye 6 milyon 435 bin 458 adet yazlık sebze fidesi desteği verilecek. Bugüne kadar 10 bin 697 çiftçiye toplam 31 milyon 415 bin 331 adet yazlık sebze fidesi desteği sağlandı.” diye konuştu. İBB’nin yazlık sebze üretimi yapan çiftçilerin yükünün hafifletilmesi amacıyla başlattığı; domates, biberi, patlıcan, salatalık, kabak ve karpuzdan oluşan fide desteği bu yıl da devam ediyor. Bu kapsamda İBB’nin Çatalca Subaşı Köyü Mahallesi’nde gerçekleşen fide dağıtım programa; İBB Başkanvekili Nuri Aslan, Çatalca Belediye Başkanı Erhan Güzel, Çatalca Ziraat Odası Başkanı Seyit Çetin, meclis üyeleri, muhtarlar, İBB bürokratları, siyasi parti temsilcileri, kooperatif ve sivil toplum kuruluşu yöneticileri ile çiftçiler katıldı. İBB Başkanvekili Nuri Aslan, program öncesinde Dünya Çiftçiler Günü’ne özel Çatalca’da tarım araçlarıyla yapılan kortej geçişine de katıldı. Nuri Aslan, Mustafa Kemal Atatürk’ün “Milli ekonominin temeli tarımdır” sözünün yazdığı pankartı taşıyan tarım aracına bindi ve Çatalca halkını selamladı. ÇİFTÇİLER: İBB’NİN DESTEĞİYLE ÜRETMEYE DEVAM EDİYORUZ Çatalca Belediyesi Çocuk Korusu performansı ve Çatalca Belediyesi Halk oyunları gösterisiyle başlayan fide dağıtım töreninde ilk sözü çiftçiler aldı. Üretici Sevil Yılmaz, “İBB’nin hayata geçirdiği tarımsal destek projeleri sayesinde bugün Çatalca’da daha umutlu bir üretim sezonu geçiriyoruz. Verilen fide, tohum, mazot, gübre ve yan destekleri üretim maliyetlerimizi hafifletti. Bu sayede bizler de üretmeye devam ediyoruz.” dedi. Söz alan bir diğer çiftçi Onur Demir, “Biz çiftçiler için üretim emek ve sabır işidir. İBB’nin yaptığı tarımsal destekler sayesinde üretmeye devam ediyor, toprağımızı boş bırakmıyoruz ve ülke ekonomisine katkıda bulunuyoruz.” diye konuştu. Daha sonra kürsüye gelen Çatalca Ziraat Odası Başkanı Seyit Çetin, “İBB’nin fide destekleri üreticimizin yükünü hafifleten, üretime moral veren önemli bir katkıdır. Başta İBB Başkanımız Ekrem İmamoğlu olmak üzere başkanvekilimiz Nuri Aslan’a ve emeği geçen Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığına teşekkür ediyorum.” dedi. ERHAN GÜZEL: DESTEKLER ÜRETİCİYE CAN SUYU OLDU Dünya Çiftçiler Günü’nü kutlayan Çatalca Belediye Başkanı Erhan Güzel, “Tarım yalnızca kırsalın değil, şehirlerin de geleceğidir. Tarım; gıda güvenliğidir, bağımsızlıktır, stratejik güçtür. Çatalca İstanbul’un en bereketli tarım topraklarıdır. İstanbul’un üretim merkezidir. Gıda güvenliğinin sigortasıdır.” dedi. Güzel, “İstanbul’da çiftçinin sesini yeniden duyan, üreticinin elinden tutan, ‘Bu kentin bereketi topraktadır’ diyerek tarımı yeniden ayağa kaldıran bir anlayış başladı. Ekrem Başkan’ımız göreve gelir gelmez İstanbul’un kırsalını yeniden ayağa kaldıracak tarımsal destekleri hayata geçirdi. Verilen destekler yıllardır yalnız bırakılan üreticimize adeta can suyu oldu.” ifadelerini kullandı. NURİ ASLAN: TÜM DESTEKLERİMİZİ HİBE OLARAK VERİYORUZ İBB’nin çiftçilere yönelik yaptığı çalışmalara değinen İBB Başkan Vekili Nuri Aslan, “Ayçiçeği, mısır, buğday, arpa, yulaf tohumu, yazlık ve kışlık sebze fidesi gibi üretimin temel girdilerini ücretsiz olarak dağıttık. Mazot desteğini doğrudan çiftçimizin traktör deposuna ulaştırarak Türkiye’de bir ilke imza attık. Gübre, malç naylonu, damla sulama hortumu desteği ile üreticimizin maliyetlerini düşürdük. Hayvancılık ve arıcılık yapan üreticilerimize yem desteği verdik. Kentin dört bir yanında yerel üretimin ve gıda egemenliğinin güçlenmesi için projeler gerçekleştirdik. Tüm desteklerimizi hibe olarak veriyoruz.” dedi. “ÇALIŞMALARIMIZ HER YIL DAHA DA GÜÇLENEREK SÜRÜYOR” Başkanvekili Aslan, “İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak tarımsal desteklerimiz hız kesmeden devam ediyor. Bu kapsamda, ilk kez 2020 yılında yazlık sebze fidesi desteğiyle başlattığımız çalışmalarımızı her yıl daha da güçlendirerek sürüyor ve sürmeye devam edecek. 2026 yılı itibarıyla silajlık mısır tohumu, yağlık ayçiçeği tohumu, kuru fasulye ve nohut tohumu desteklerimizi tamamladık. Ayrıca mazot desteğimizin de 18 Mayıs tarihinde tamamlanacağını belirtmek isterim. Yazlık sebze üretimi yapan çiftçilerimizin yükünü; domates, biber, patlıcan, hıyar, kabak ve karpuz fidelerinden oluşan desteklerimizle hafifletmeye devam ediyoruz.” diye konuştu. Çiftçilere verilen desteklerin ayrıntılarına değinen Nuri Aslan, “Bugüne kadar toplam 10 bin 697 çiftçimize, 31 milyon 415 bin 331 adet yazlık sebze fidesi desteği sağladık. 2026 yılında ise 3 bin 34 çiftçimize 6 milyon 435 bin 458 adet fide desteği vererek üreticilerimizin yanında olmayı sürdüreceğiz. Desteklerimize başladığımız 2020 yılı ile 2025 yılı arasında 66 bin 654 üreticiye toplam 666 milyon milyonu aşan desteği sağladık. Bu yıl da toplamda 11 bin 500’ün üzerinde üreticimize 220 milyon TL’ye yakın destek vereceğiz.” İfadelerini kullandı. Çatalcalı üreticilerin İBB Başkanvekili Nuri Aslan’a kendi ürettikleri ürünlerden oluşan sepeti takdim etmesinin ardından kayıt yaptıran üreticilere üzerinde “para ile satılamaz” yazan fidelerin dağıtımı yapıldı. Tören, toplu fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.

Avrupa’da Eylem İçin Sokağa İnen Traktörler, Kocaeli’de Şenliğe Katıldı Haber

Avrupa’da Eylem İçin Sokağa İnen Traktörler, Kocaeli’de Şenliğe Katıldı

Dünya Çitçifler Günü, Kocaeli’de yüzlerce çiftçinin katıldığı kortej ve şenlikle kutlandı. Dünyanın birçok yerinde, özellikle Avrupa’da eylem için sokağa inen traktörler, Kocaeli’de şenliğe katıldı. Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın da, traktör üstünde bu mutlu günde çifçileri yalnız bırakmadı. YEDİ YILDA 1.5 MİLYAR TL DESTEK Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, 2019 yılından bu yana 97 adet tarım ve hayvancılık projesine 1,5 milyar TL’lik destek sağladı ve sağlamaya devam ediyor. Devlet katkılarına ilave olarak seradan gübreye, fideden ilaca kadar birçok alanda üreticinin yüzünü güldüren bu katkılar sayesinde son dönemde Kocaeli’nin toprakları daha verimli hale geldi. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, aynı zamanda 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü dolayısıyla her yıl Çiftçi Şenliği de düzenleniyor. EYLEME DEĞİL, ŞENLİĞE KATILDILAR Dünya Çiftçiler Günü, Türkiye’nin birçok yerinde olduğu gibi Kocaeli’de de coşkuyla kutlandı. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen kutlama etkinliklerinin merkezi İzmit’ti. Cumhuriyet Bulvarı’nda düzenlenen korteje yoğun katılım oldu. Dünyanın birçok köşesinde, özellikle Avrupa’da eylemlerde görmeye alışık olduğumuz traktörler, Kocaeli’de şenlik için şehir merkezine inerek konvoy yaptı. BÜYÜKAKIN’DAN YAKIN İLGİ Cumhuriyet Bulvarı boyunca devam eden korteje Kocaeli Büyükşehir Belediyesi bando takımı eşlik etti. Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, AK Parti Kocaeli İl Başkanı Şahin Talus, MHP İzmit İlçe Başkanı İlker Kazan, ziraat odalarının başkanları, tarımsal birliklerin başkan ve yöneticileri, muhtarlar ve çok sayıda çiftçi de korteje katıldı. Başkan Büyükakın yürüyüşe katılan kadın çiftçilerle selamlaşırken, akülü traktörlerle alana gelen çocuklar 2 yaşındaki Asya Gümüş ve 6 yaşındaki Şamil Çelebi ile yakından ilgilendi, keyifli bir sohbet gerçekleştirdi. ŞENLİK DEVAM EDECEK Çiftçilerin traktörleriyle eşlik ettiği kortejde kadın çiftçiler de yöresel kıyafetleriyle renkli görüntüler oluşturdu. Başkan Büyükakın, yürüyüşün bir bölümünde İzmit Ziraat Odası Başkanı Yusuf Karaaslan ile birlikte traktöre de binerek korteje katıldı. Başkan Büyükakın, “Toprağın ekilmeye devam etmesi, önümüzdeki süreçte yaşanabilecek olan gıda krizleri açısından son derece önemli. Bunu çok ciddiye almak gerekiyor ve toprağın ekilmeye devam edilmesi gerekiyor. Biz de var gücümüzle destekliyoruz. Bir yandan sulama sistemleri kuruyoruz, altyapıyı güçlendiriyoruz. Destekler zaten devam ediyor. Organik üretime de çok büyük emek veriyoruz. Teknolojiyi tarıma entegre ediyoruz. Tüm bu destekler topraktan kopmamak için. Bütün gayretimiz bu. Toprağımız bereketli olsun inşallah” dedi. Başkan Büyükakın tüm Kocaelilileri 17 Mayıs Pazar günü İzmit Sapakpınar Mahallesi’ndeki 11. Çiftçi Şenliği’ne davet etti.

Buğdayda Yağmur Bereketi Haber

Buğdayda Yağmur Bereketi

Antalya Ticaret Borsası (ATB), buğday hasadı öncesinde “Hububat Hasadı Öncesi Sektörel Analiz Toplantısı” düzenledi. ATB Toplantı Salonu’nda, ATB Başkan Vekili Halil Bülbül’ün başkanlığında gerçekleşen toplantıya, Ziraat Odası Başkanı Nazif Alp, ATB Hububat Meslek Komitesi Üyeleri, Tarım ve Orman Müdürlüğü, BATEM ve ZMO temsilcileri, ilçe ziraat odası başkanları, biçerdöverciler, üretici ve fabrika sahipleri katıldı. Toplantıda, 2026 üretim sezonunda hububatta rekolte ve kalite beklentileri, girdi maliyetleri, devlet destekleri, erken hasadın kaliteye etkisi, pas hastalığı gibi çok sayıda konu gündeme geldi. BUĞDAY BÖLGE TARIMI İÇİN ÖNEMLİ ATB Başkan Vekili Halil Bülbül, buğday hasadının bereketli olmasını dilerken, hasat öncesinde sektör paydaşlarını bir araya getirerek, hasat beklentileri, hububatta yaşanan sorun, çözüm önerileri ve beklentilerini gündeme getirmek istediklerini söyledi. Antalya’da 250 bin ton civarında buğday üretimi yapıldığını belirten Bülbül, Serik, Aksu, Korkuteli ve Elmalı ilçeleri için ciddi bir ekonomik gelir kaynağı olan buğdayın bölge tarımı için önemini vurguladı. ÇİFTÇİSİZ HİÇ OLMAZ Ziraat Odası Başkanı Nazif Alp, artan maliyetlere dikkat çekerek mevcut desteklerin yetersiz olduğunu söyledi. Gübre fiyatlarının çok yükseldiğini belirten Alp, desteklerin ürün ve fatura bazlı verilmesi gerektiğini kaydetti. Çiftçinin üretimde kalabilmesi için etkin destek politikalarının şart olduğunu vurgulayan Alp, “Devletsiz olmaz ama çiftçisiz hiç olmaz” dedi. REKOLTEDE YÜZDE 25 ARTIŞ BEKLENTİSİ ATB 1. Meslek Komitesi Üyesi Yusuf Sarıcalar, bölgenin yağışlar nedeniyle iyi bir hububat sezonu geçireceğini söylerken, buğdayda yüzde 25 rekolte artışı beklendiğini kaydetti. Yüksek rekoltenin fiyat baskısı oluşturabileceği uyarısında bulunan Sarıcalar, üreticinin mağdur olmaması için doğru planlama yapılması gerektiğini söyledi. DOĞRU YÖNTEMLERLE VERİM YÜZDE 20 ARTAR ATB 1. Meslek Komitesi Üyesi Nuri Büyükselçuk, sertifikalı tohum, doğru gübreleme ve zamanında ilaçlamayla verimin yüzde 20’ye kadar artırılabileceğini belirtti. Türkiye’nin buğday üretiminde ciddi artış potansiyeli bulunduğunu ifade eden Büyükselçuk, iklim koşullarının olumlu seyretmesi halinde bu yıl rekor seviyede üretim beklendiğini söyledi. ANIZ YAKIMI AZALDI ATB 2. Meslek Komitesi Üyesi Kadir Sarıcalar, bu yıl verimli bir hasat dönemi beklendiğini belirtirken, önceki yıllarda yüksek nem nedeniyle yaşanan biçim sorunlarının tekrar etmemesi gerektiğini söyledi. Hasadın zamanında yapılmasının kalite açısından önemine dikkat çeken Sarıcalar, Korkuteli bölgesinde Toprak Mahsulleri Ofisi alım ofisi açılması gerektiğini ifade etti. Anız yakmanın büyük ölçüde sona erdiğini belirten Sarıcalar, bu konuda farkındalığın arttığını söyledi. ÜRETİCİYE DOĞRU TOHUM ÇEŞİDİ VERİLMELİ ATB Üyesi Mehmet Tiryaki, devlet destekli dağıtılan bazı tohum çeşitlerinin kalite ve verim açısından yetersiz kaldığını belirterek, bölgeye uygun kaliteli çeşitlerin desteklenmesi gerektiğini söyledi. Tiryaki, desteklerin ürün bazlı verilmesi gerektiğini vurgulayarak, “Kaliteyi artırmak için uğraşan üretici desteklenmeli. Destekleme sistemi yeniden gözden geçirilmeli” dedi. Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mehmet Tekin, Antalya’ya özgü buğday çeşitlerinin yeniden geliştirilmesi için çalışma yapılabileceğini belirtirken, “Antalya Ticaret Borsası öncülüğünde yürütülen ‘Antalya Buğdayını Arıyor” projesi tekrarlanmalı” dedi. BATEM Uzmanı Ali Koç, son yılların en yüksek yağışının alındığını belirterek, yağışların verime olumlu yansıdığını söyledi. Koç, tarımda drone ile ilaçlama ve gübreleme uygulamalarının yaygınlaştırılması gerektiğini kaydetti. Toplantıya katılanlar, Antalya’da bu yıl buğdayda verim artışı yaşanacağını vurgularken, kalite, standardizasyon, hastalık yönetimi, pazarlama altyapısı ve destekleme politikalarına ilişkin bazı yapısal sorunlar olduğuna dikkat çekti. Toplantıda, sertifikalı ve bölgeye uygun tohum kullanımının artırılması, hastalıklarla mücadelede teknik kapasitenin güçlendirilmesi, Toprak Mahsulleri Ofisi’nin erken fiyat ve alım politikası açıklaması, bölgesel alım noktalarının yaygınlaştırılması, drone ve hassas tarım uygulamalarının desteklenmesi, kalite sınıflandırma altyapısının geliştirilmesi ve destekleme mekanizmalarının öngörülebilir hale getirilmesi yönünde görüş birliğine varıldı.

Giresun'da Yüzde 75 Hibeli Domates Fidesi Dağıtımı Başladı Haber

Giresun'da Yüzde 75 Hibeli Domates Fidesi Dağıtımı Başladı

Giresun’da tarımsal üretimi canlandırmak ve atıl arazileri verimli hale getirmek amacıyla yürütülen Tarım Arazilerinin Kullanımının Etkinleştirilmesi (TAKE) Projesi kapsamında domates fidesi dağıtımı gerçekleştirildi. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından organize edilen projeyle, yerel üreticilere yüksek verimli sertifikalı fideler ulaştırıldı. ​Merkez İlçede 52 Üreticiye İlk Teslimat Yapıldı ​Giresun İl Tarım ve Orman Müdürü Mustafa Ensar Yılmaz ve Ziraat Odası Başkanı Nurittin Karan'ın katılımıyla düzenlenen törende, Merkez ilçede faaliyet gösteren 52 üreticiye toplam 7 bin 724 adet domates fidesi dağıtıldı. Projenin temel hedefi, Giresun’da domates yetiştiriciliğini geliştirerek bölge ekonomisine katkı sağlamak. ​Hedef: 2026 Yılında 50 Bin Domates Fidesi ​İl Müdürü Mustafa Ensar Yılmaz, törende yaptığı konuşmada projenin geleceğine dair önemli bilgiler paylaştı. Giresun'da örtü altı yetiştiriciliği (seracılık) faaliyetlerini büyütmek istediklerini belirten Yılmaz, şu ifadeleri kullandı: ​"Sertifikalı fide kullanarak birim alandan alınan verimi artırmak en büyük önceliğimiz. Bakanlığımızca onaylanan 1 milyon lira bütçeli bu dev proje ile 2026 yılı sonuna kadar 350 üreticimize toplam 50 bin adet Grando çeşidi domates fidesi dağıtmayı planlıyoruz." ​Projenin Çiftçiye Sağladığı Avantajlar ​Giresun İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yürütülen bu destek paketinde; Fideler çiftçilere %75 hibe desteğiyle sunuluyor. Hastalıklara dayanıklı ve yüksek verimli "Grando" çeşidi fidelerle kaliteli üretim hedefleniyor. Özellikle örtü altı üretim yapan çiftçilerin maliyet yükü hafifletiliyor. Yerli üretimin artmasıyla Giresun pazarında yerel ürünlerin hakimiyeti hedefleniyor.

Kocaeli Büyükşehir, Damızlık Mandaları Üreticilere Teslim Etti Haber

Kocaeli Büyükşehir, Damızlık Mandaları Üreticilere Teslim Etti

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin tarım ve hayvancılığa yönelik projeleri her geçen gün büyük bir ivme kazanıyor. Bu kapsamda Kandıra Babaköy’de düzenlenen törenle damızlık mandalar üreticilere teslim edildi. 2023’ten bu yana manda üreticilerine toplamda 3,4 milyon TL değerinde destek sağlanmış oldu. DAMIZLIK MANDALAR KURA İLE SAHİPLERİNİ BULDU Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, üretimi canlandırmak ve manda neslini korumak için başlattığı hamlelere hız kesmeden devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde damızlık koç dağıtımını gerçekleştiren Büyükşehir, “Halk Elinde Anadolu Mandasının Islahı Projesi” doğrultusunda 2023 yılında başlattığı desteği bu yıl da sürdürdü. Kandıra ilçesinde düzenlenen törende damızlık manda boğaları kura ile sahiplerini buldu. PROTOKOL VE ÜRETİCİLER BİR ARADA Kandıra Babaköy Mahallesi’nde düzenlenen törene Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Koordinatörü Abdullah Köktürk, Kandıra Belediye Başkanı Erol Ölmez, Muhtarlık İşleri Dairesi Başkanı Uğur Şahin, Kandıra Ziraat Odası Başkanı Erdal Çetin, İzmit Ziraat Odası Başkanı Yusuf Karaaslan, Kocaeli Manda Yetiştiricileri Birliği Başkanı Niyazi Yelkencioğlu, birlik ve kooperatif başkan ve yöneticileri ile muhtarlar ve üreticiler katıldı. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Koordinatörü Abdullah Köktürk, kırsal kalkınmaya yönelik çalışmaların sürdüğünü belirterek, “Kandıra başta olmak üzere Kocaeli genelinde üreticilerimize destek vermeye devam ediyoruz. Kırsal kalkınma ve sürdürülebilir tarım hedefleri doğrultusunda hayvancılık projelerine önem veriyoruz. Kandıra’mızın meşhur mandası inşallah eski günlerine kavuşacak” ifadelerini kullandı. “HAYIRLI VE BEREKETLİ OLSUN” Kandıra Belediye Başkanı Erol Ölmez ise Kandıra’da hayata geçirilen projeden duyduğu memnuniyeti dile getirerek, “Mandanın başkenti Kandıra’da böyle bir projenin gerçekleştirilmesi bizler için gurur verici. Büyükşehir Belediyemizin tarım ve hayvancılığa verdiği destekler her geçen gün artıyor. Pazar yerlerinin modernize edilmesi ve yöresel ürünlerin daha iyi şartlarda satışa sunulacak olması da önemli bir kazanım. Tahir Büyükakın Başkanımıza ve emeği geçenlere teşekkür ediyor, bu desteklerin hayırlı ve bereketli olmasını diliyorum” dedi. “TÜRKİYE’YE ÖRNEK OLUYORUZ” Kocaeli Manda Yetiştiricileri Birliği Başkanı Niyazi Yelkencioğlu da projenin önemine vurgu yaparak, “Çok kıymetli bir projenin hayata geçirilmiş olmasından dolayı Büyükşehir Belediye Başkanımıza teşekkür ediyorum. Kurduğumuz manda çiftliği modern yapısıyla Türkiye’de örnek teşkil edecek niteliktedir. Kandıra’da manda üretimini güçlendirmek adına uzun yıllardır emek veriyoruz. Kurduğumuz modern çiftlik ve mandıramızda süt, yoğurt ve peynir üretimiyle bölgesel bir marka haline geldik. Büyükşehir Belediyemizin sağladığı destekler, bu alandaki yatırımların artmasına ve üretimin sürdürülebilir hale gelmesine büyük katkı sağlıyor. Emeği geçenlere teşekkür ediyor, sektörümüz için hayırlı olmasını diliyorum” şeklinde konuştu. BAŞKAN BÜYÜKAKIN’A TEŞEKKÜR Kandıra Ziraat Odası Başkanı Erdal Çetin ise Kandıra ilçesine tarımsal ve hayvansal desteklerinden dolayı Başkan Büyükakın’a çiftçiler adına teşekkür etti. Konuşmaların ardından Kandıra Ziraat Odası Başkanı Erdal Çetin ile Kocaeli Manda Yetiştiricileri Birliği Başkanı Niyazi Yelkencioğlu, kendi üretimleri olan özellikle manda sütünden elde edilen yoğurt ve peynirleri protokol üyelerine takdim etti. Daha sonra damızlık mandalar, üreticilere hayırlı ve bereketli olması temennisiyle teslim edildi. Tören sonunda damızlık manda boğalarını teslim alan üreticiler, tarıma ve hayvancılığa her zaman destek olan Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın’a teşekkürlerini sundu. İKİ DÖNEMDE TOPLAM 3,4 MİLYON TL’LİK YATIRIM Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, 2023 yılından bu yana manda üreticilerine toplamda 3,4 milyon TL tutarında dev bir kaynak aktarmış oldu. Projede, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi canlı hayvanın 200 kilogramlık kısmını hibe olarak karşılarken, kalan ağırlığın bedeli üreticiler tarafından ödeniyor. Bu sayede üreticiler, yüksek genetik kapasiteye sahip damızlık boğalara çok uygun şartlarda ulaşma imkânı buluyor. ÜRETİCİLER, BÜYÜKŞEHİR’İN DESTEĞİNDEN MEMNUN Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, Tarım ve Orman Bakanlığı’nın “Halk Elinde Anadolu Mandasının Islahı Projesi” kapsamında manda yetiştiriciliğini teşvik etmek amacıyla üreticilere dağıttığı damızlık mandalar verimi artırdı. Aradan geçen iki yılda manda yetiştiriciliğinde büyük oranda ıslah sağlanırken, üreticiler de memnuniyetini dile getirdi. Damızlık mandalardan elde edilen yavru mandalar yetişkinliğe erişirken, Büyükşehir’e bağlı veteriner hekimler üreticileri ziyaret ederek, sürecin sağlıklı bir şekilde ilerlemesini sağlıyor. ET VE SÜRT VERİMİNDE ARTIŞLAR OLDU 2023’teki ilk etapla birlikte et ve süt veriminde ciddi artışlar gözlemlenmişti. Yeni dönemde bu başarının katlanması hedefleniyor. Genetik ıslah çalışmaları sayesinde, manda yavrularının doğum ağırlığı ve et veriminde yüzde 30, dişi yavruların süt veriminde ise yüzde 80 artış bekleniyor. Ayrıca genetik olarak hastalıklara daha dirençli sürüler oluşturularak, çiftçinin sağlık giderlerinin düşürülmesi planlanıyor.

Şebinkarahisar’da Çiftçilere %75 Hibeli Nohut Tohumu Dağıtıldı Haber

Şebinkarahisar’da Çiftçilere %75 Hibeli Nohut Tohumu Dağıtıldı

Giresun’un Şebinkarahisar ilçesinde tarımsal üretimi artırmak ve nadasa bırakılan arazileri ekonomiye kazandırmak amacıyla yürütülen TAKE Projesi meyvelerini vermeye devam ediyor. Tarım ve Orman Bakanlığı’nın desteğiyle, Şebinkarahisar’da toplam 212 dekar alanda toprakla buluşacak olan 3.000 kg "Göksu" çeşidi nohut tohumu, düzenlenen törenle çiftçilere teslim edildi. ​Nadas Arazileri Ekonomiye Kazandırılıyor ​Tarım Arazilerinin Kullanımının Etkinleştirilmesi (TAKE) Projesi kapsamında hayata geçirilen bu adım, bölgedeki kurak arazilerin verimli kullanılması açısından büyük önem taşıyor. Dağıtılan tohumların bedelinin %75’i hibe olarak karşılanarak üreticinin girdi maliyetleri minimize edildi. ​Göksu Çeşidi Nohut: Verimli ve Dayanıklı ​Dağıtımı yapılan Göksu çeşidi nohut, bölgenin iklim koşullarına uygunluğu ile dikkat çekiyor. Bu çeşidin öne çıkan özellikleri şunlar; Dekar başına sağladığı ürün miktarıyla çiftçinin gelirini artırır. Bölgedeki ani sıcaklık değişimlerinden etkilenmez. Hasat dönemini öne çekerek çiftçiye zaman kazandırır. ​Protokolün Katılımıyla Teslim Töreni Gerçekleşti ​24 Nisan 2026 tarihinde gerçekleşen dağıtım törenine Şebinkarahisar İlçe Kaymakamı Dr. Yasin Ardıç, İl Tarım ve Orman Müdürü Mustafa Ensar Yılmaz ve Ziraat Odası Başkanı Muhlis Arslan katıldı. ​Törende konuşan yetkililer, Giresun tarımını güçlendirmek için üretimin ve emeğin her zaman destekçisi olacaklarını vurguladı. "Toprağımıza can, çiftçimize güç katmaya devam ediyoruz" mesajı verildi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.