Hava Durumu

#Kocaeli Büyükşehir Belediyesi

Kırsal Haber - Kocaeli Büyükşehir Belediyesi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

EnFest’te Farklı Bir Lezzet: Ayı Yemeği Haber

EnFest’te Farklı Bir Lezzet: Ayı Yemeği

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin Milli İrade Meydanı’nda gerçekleştirdiği EnFest, birbirinden keyifli alan etkinliklerinin yanı sıra lezzette sunuyor. Kamp kültürüne yönelik sıra dışı bir lezzet olan “Ayı Yemeği”ni tatmak için stant alanında uzun kuyruklar oluşturan gençler bu lezzete tam not verdi. İZMİT’İN KALBİ ŞÖLEN ALANINA DÖNÜŞTÜ Türkiye’nin en genç, en dinamik ve en renkli festivali EnFest ile Kocaeli gençliğine muhteşem bir atmosferde 19 Mayıs coşkusu yaşatan Büyükşehir Belediyesi, Milli İrade Meydanı’nı adeta şölen alanına dönüştürdü. Sabahın erken saatlerinden itibaren alana gelen gençler, Büyükşehir’in kendileri için hazırladığı atölyeler, etkinlikler, yarışmalar, teknoloji, dijital ve sportif deneyim alanlarında unutulmaz bir bayram coşkusu yaşıyor. GENÇLERDEN AYI YEMEĞİ’NE TAM NOT Adrenalinden teknolojiye kadar birçok atölyede üreten, sahne etkinliklerinde buluşan ve yarışmalarda heyecana ortak olan gençler, İzmit Milli İrade Meydanı’nın enerjisini yükseltiyor. EnFest’te festival coşkusu; müzik, eğlence ve birbirinden lezzetli tatlarla gün boyu hissediliyor. Kılavuz İzcilik Kamp Alanı’nda doğada ve kampta yapılan “Ayı Yemeği” konsepti ile buluşan gençler; ilgi çekici ve kamp kültürüne yönelik sıra dışı bir lezzet deneyimi yaşıyor. Kamp ve sokak lezzetleri kültürünü yansıtan meşhur yemeği tatmak için stant alanında uzun kuyruklar oluşturan gençler, “Ayı Yemeğine” tam not verdi.

Büyükşehir’in Çiftçi Şenliği Bereketiyle Kutlandı Haber

Büyükşehir’in Çiftçi Şenliği Bereketiyle Kutlandı

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin bu yıl 11’incisini düzenlediği “Çiftçi Şenliği”, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın’ın katılımıyla İzmit Sapakpınar’da gerçekleştirildi. Başkan Büyükakın, sağanak yağış altında yoğun katılımla gerçekleşen kutlamalar için, “Şenliğimiz bereketiyle kutlanıyor. Çiftçimize desteğe durmadan devam edeceğiz. Biz sadece hizmet ediyoruz” dedi. ÇİFTÇİNİN YÜZÜ DESTEKLERLE GÜLÜYOR Avrupa’nın birçok şehrinde yeterli destek alamadığı için eylemde olan çifçiler, Kocaeli’de farklı etkinliklerle Dünya Çiftçiler Günü’nü kutlamaya devam ediyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin öncülüğündeki kutlamalar pazar günü İzmit Sapakpınar Mahallesi’nde devam etti. Büyükşehir destekleri ile yüzü gülen çiftçiler, şenliğe yüksek katılım gösterdi. Sağanak yağışa rağmen alan, çiftçilerin ve vatandaşların akınına uğradı. Şenliğe, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, Kandıra Belediye Başkanı Erol Ölmez, AK Parti İzmit İlçe Başkanı Halil Güngör Dokuzlar, Kocaeli İl Tarım Müdürü Ali Ulvi Özerdem, İzmit Ziraat Odası Başkanı Yusuf Karaaslan, tarımla ilgili kooperatif ve birliklerin temsilcileri ile muhtarlar da katıldı. “ŞOV YOK, RİYA YOK. SADECE HİZMET VAR” Başkan Büyükakın, şenlik alanındaki stantları gezerek çiftçilerle yakından ilgilendi. Çiftçiler, sevgi gösterileri ile karşıladıkları Büyükakın’a teşekkür etti. Sağanak yağışa dikkat çeken Başkan Büyükakın, Çiftçi Şenliği’nin bereketi ile geldiğini belirterek, “Biz bu programları ne zaman yapsak, bereket oluyor. Çünkü biz, sizden aldığımız emanetin hakkını vermek için sadece hizmet ediyoruz. Şov yok, yalan yok, riya yok. Sadece hizmet var. Sadece sizin mutluluğunuz için emek var. Bunun karşılığında da bereket var. Şimdiden bereketli bir sezon diliyorum” dedi. “BU BEREKET DEVAM ETMELİ” Tarımın önemine de değinen Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, bu nedenle son 7 yılda üreticiye 1.5 milyar TL’lik destek sunduklarını hatırlattı. Başkan Büyükakın, “Sizi desteklemeye devam edeceğiz. Çünkü asıl bereketin toprakta olduğunu, toprağın ekilmeden bereketin devam etmeyeceğini biliyoruz. Bugüne kadar 1.5 milyar liralık destekle 97 proje hayata geçirdik. Bundan sonra da var gücünüzle arkanızda olacağız. Bu bereket devam etmeli” dedi. “ÇİFTÇİLERİN REİSİ BÜYÜKAKIN’DIR” Kandıra Belediye Başkanı Erol Ölmez de şenlikte bir konuşma yaptı. Ölmez, “Kocaeli sadece sanayinin değil, tarımın da başkentidir. Bu, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin destekleri sayesinde oluyor” dedi. İzmit Ziraat Odası Başkanı Yusuf Karaaslan konuşmasına, “Çiftçilerin reisleri vardır. Bizim reisimiz de Tahir Büyükakın’dır” diyerek başladı. Sözleri çiftçilerden büyük alkış alan Karaaslan, “Bugüne kadar bizden desteğini esirgemedi. Her zaman yanımızda oldu” dedi. Karaaslan, Başkan Büyükakın’a çiftçilerin geleneksel kıyafetleri olan şalvar ve sekiz köşe kasket hediye etti. BAŞKAN’A OĞLAK HEDİYE EDİLDİ Şenlikte konuşan Sapakpınar Mahalle Muhtarı Ejder Okumuş ise tarıma desteklerinden dolayı Başkan Büyükakın’a teşekkür ederek, “Bu şenlik hem çiftçimizin moralini yükseltiyor hem de birlik beraberliğimizi güçlendiriyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin verdiği % 75 hibe destekli tohumların ekimine başladık. Bunun için de teşekkür ediyoruz” dedi. Muhtar Okumuş konuşmasının ardından çiftçiler adına Başkan Büyükakın’a oğlak hediye etti. ETKİNLİKLER ŞENLİĞE RENK KATTI Renkli görüntülere sahne olan şenlikte, eğlenceli ve ödüllü organizasyonlar düzenlendi. Mehter konseri, halk oyunları, animatör gösterileri ve çocuk oyun alanları da gün boyunca şenliğe renk kattı. Şenlik alanında kurulan stantlarda birlik ve kooperatifler faaliyetlerini tanıtırken, firmalar da tarımsal alet ve ekipmanlarını vatandaşların beğenisine sundu. Şenlikte ayrıca çekilişler de yapıldı. Üreticilere çekilişle buzağı, oğlak, akülü traktör, cep telefonu gibi hediyeler dağıtıldı. Ayrıca alan yöresel ürün stantlarıyla doluydu. Konuklara bol bol mancarlı pide, ayran ve limonata ikram edildi. Sponsorlar eşliğinde şenliğe katılanlara civciv, yem, fide ve bitkiler de verildi. İMERA FİNALDE SAHNE ALDI Konuşmaların ardından, ziraat odası başkanları ve çiftçileri, Başkan Büyükakın’a yetiştirdikleri ürünlerden hediye etti. Şenliğin finalinde Karadeniz müziğinin sevilen temsilcilerinden İmera sahne aldı. Seslendirdiği birbirinden güzel eserlerle katılımcılara unutulmaz anlar yaşatan grup, şenliğe damga vurdu.

Avrupa’da Eylem İçin Sokağa İnen Traktörler, Kocaeli’de Şenliğe Katıldı Haber

Avrupa’da Eylem İçin Sokağa İnen Traktörler, Kocaeli’de Şenliğe Katıldı

Dünya Çitçifler Günü, Kocaeli’de yüzlerce çiftçinin katıldığı kortej ve şenlikle kutlandı. Dünyanın birçok yerinde, özellikle Avrupa’da eylem için sokağa inen traktörler, Kocaeli’de şenliğe katıldı. Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın da, traktör üstünde bu mutlu günde çifçileri yalnız bırakmadı. YEDİ YILDA 1.5 MİLYAR TL DESTEK Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, 2019 yılından bu yana 97 adet tarım ve hayvancılık projesine 1,5 milyar TL’lik destek sağladı ve sağlamaya devam ediyor. Devlet katkılarına ilave olarak seradan gübreye, fideden ilaca kadar birçok alanda üreticinin yüzünü güldüren bu katkılar sayesinde son dönemde Kocaeli’nin toprakları daha verimli hale geldi. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, aynı zamanda 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü dolayısıyla her yıl Çiftçi Şenliği de düzenleniyor. EYLEME DEĞİL, ŞENLİĞE KATILDILAR Dünya Çiftçiler Günü, Türkiye’nin birçok yerinde olduğu gibi Kocaeli’de de coşkuyla kutlandı. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen kutlama etkinliklerinin merkezi İzmit’ti. Cumhuriyet Bulvarı’nda düzenlenen korteje yoğun katılım oldu. Dünyanın birçok köşesinde, özellikle Avrupa’da eylemlerde görmeye alışık olduğumuz traktörler, Kocaeli’de şenlik için şehir merkezine inerek konvoy yaptı. BÜYÜKAKIN’DAN YAKIN İLGİ Cumhuriyet Bulvarı boyunca devam eden korteje Kocaeli Büyükşehir Belediyesi bando takımı eşlik etti. Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, AK Parti Kocaeli İl Başkanı Şahin Talus, MHP İzmit İlçe Başkanı İlker Kazan, ziraat odalarının başkanları, tarımsal birliklerin başkan ve yöneticileri, muhtarlar ve çok sayıda çiftçi de korteje katıldı. Başkan Büyükakın yürüyüşe katılan kadın çiftçilerle selamlaşırken, akülü traktörlerle alana gelen çocuklar 2 yaşındaki Asya Gümüş ve 6 yaşındaki Şamil Çelebi ile yakından ilgilendi, keyifli bir sohbet gerçekleştirdi. ŞENLİK DEVAM EDECEK Çiftçilerin traktörleriyle eşlik ettiği kortejde kadın çiftçiler de yöresel kıyafetleriyle renkli görüntüler oluşturdu. Başkan Büyükakın, yürüyüşün bir bölümünde İzmit Ziraat Odası Başkanı Yusuf Karaaslan ile birlikte traktöre de binerek korteje katıldı. Başkan Büyükakın, “Toprağın ekilmeye devam etmesi, önümüzdeki süreçte yaşanabilecek olan gıda krizleri açısından son derece önemli. Bunu çok ciddiye almak gerekiyor ve toprağın ekilmeye devam edilmesi gerekiyor. Biz de var gücümüzle destekliyoruz. Bir yandan sulama sistemleri kuruyoruz, altyapıyı güçlendiriyoruz. Destekler zaten devam ediyor. Organik üretime de çok büyük emek veriyoruz. Teknolojiyi tarıma entegre ediyoruz. Tüm bu destekler topraktan kopmamak için. Bütün gayretimiz bu. Toprağımız bereketli olsun inşallah” dedi. Başkan Büyükakın tüm Kocaelilileri 17 Mayıs Pazar günü İzmit Sapakpınar Mahallesi’ndeki 11. Çiftçi Şenliği’ne davet etti.

Başkan Büyükakın’dan Dünya Çiftçiler Günü Mesajı Haber

Başkan Büyükakın’dan Dünya Çiftçiler Günü Mesajı

Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü dolayısıyla bir mesaj yayımladı. Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü dolayısıyla yayımladığı mesajda, tarımın geleceğin en stratejik alanlarından biri olduğuna dikkat çekti. Başkan Büyükakın şu ifadeleri kullandı: “Toprak bizim en sadık dostumuzdur. Gıda güvenliğinin milli bağımsızlık meselesine dönüştüğü bu yeniçağda, toprağa düşen her tohum geleceğimize bırakılmış bir mirastır. Bir ülkenin gerçek gücü, tankı tüfeği kadar, kendi toprağında yetiştirdiği ürünün bolluğu ve çiftçisinin dirayetiyle ölçülür. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi olarak, Kocaeli’yi tarımsal bereketin de güçlü merkezlerinden biri haline getirmek için çalışıyoruz. Bugün şehrimizin yalnızca yüzde 1,9’u sanayi alanı iken, yüzde 43’ü tarım arazilerinden oluşuyor. Bu topraklar bize gösteriyor ki, Kocaeli’nin mayasında alın teri, üretim ve bereket vardır. 2019’dan bu yana hayata geçirdiğimiz destek ve projelerle üreticimizin yükünü hafifletmeye, toprağın bereketini korumaya gayret ettik. 1,5 milyar TL’yi aşan destekle; mazottan gübreye, fide ve yem bitkisi desteklerinden modern sulama yatırımlarına, makine ekipman hibelerinden hayvancılık projelerine, her anlamda çiftçimizin yanında olduk. Bugün tarım, stratejik bir dayanıklılık alanıdır. Toprağa düşen her tohum, geleceğe bırakılmış sessiz bir emanettir. Çiftçimizin alnından toprağa düşen her damla ter ise bu milletin sofralarına ulaşan bereketin en kıymetli kaynağıdır. Büyükşehir olarak desteklerimizi gıda güvenliğinin ve milli istikbalin teminatı olarak görüyoruz. Büyükşehir’in çabası ile çiftçinin çapasını buluşturduğumuzda ortaya çıkan bereket, hepimizin ortak kazanımıdır. Bu duygu ve düşüncelerle; toprağı vatan bilip emeğini berekete dönüştüren tüm çiftçilerimizin 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü’nü gönülden kutluyor, ülkemizin üretim gücüne değer katan tüm üreticilerimize şükranlarımı sunuyorum.”

Çiftçinin Emeği Bu Şenlikte Taçlanacak Haber

Çiftçinin Emeği Bu Şenlikte Taçlanacak

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, “Dünya Çiftçiler Günü” dolayısıyla bu yıl 11’incisini düzenleyeceği “Çiftçi Şenliği” ile üreticileri bir araya getirecek. 17 Mayıs Pazar günü İzmit Sapakpınar Mahallesi’nde gerçekleştirilecek şenlikte yarışmalar, gösteriler, konserler ve çeşitli etkinliklerle çiftçilerin emeği taçlandırılacak. ŞENLİK KORTEJ YÜRÜYÜŞÜYLE BAŞLAYACAK Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, “Dünya Çiftçiler Günü” dolayısıyla 17 Mayıs Pazar günü çeşitli etkinliklerin yapılacağı “Çiftçi Şenliği” düzenleyecek. Şenlik kapsamındaki ilk etkinlik 14 Mayıs Perşembe günü İzmit’te düzenlenecek kortej yürüyüşü olacak. Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, protokol üyeleri, ziraat odaları başkanları, muhtarlar ve çiftçilerin katılımıyla gerçekleştirilecek kortej, saat 12.30’da İzmit Merkez Bankası önünden başlayacak. Cumhuriyet Bulvarı güzergâhında devam edecek yürüyüş, Fevziye Camii önünde sona erecek. Çiftçiler traktörleriyle korteje eşlik edecekken, kadın çiftçiler ise yöresel kıyafetleriyle renkli görüntüler oluşturacak. Mehter Takımı eşliğinde gerçekleştirilecek yürüyüşe ziraat odaları, ziraat fakültesi, ziraat lisesi, birlikler ve kooperatifler de katılım sağlayacak. FİDE DAĞITIMI VE İKRAMLAR YAPILACAK Kortej yürüyüşünün ardından Mehter Takımı konseri ve halk oyunları gösterileri gerçekleştirilecek. Program kapsamında vatandaşlara sebze ve aromatik bitki fideleri dağıtılacak, çeşitli ikramlarda bulunulacak. Başkan Tahir Büyükakın, etkinlikte vatandaşları Çiftçi Şenliği’ne davet edecek. ŞENLİKTE YARIŞMALAR VE GÖSTERİLER DÜZENLENECEK Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Muhtarlık İşleri Dairesi Başkanlığı tarafından organize edilen şenlik, 17 Mayıs Pazar günü saat 10.00’da İzmit Sapakpınar Mahallesi’ndeki mesire alanında gerçekleştirilecek. Tarım ve hayvancılık alanında faaliyet gösteren kamu kurumları, ziraat odaları, birlikler ve kooperatiflerin katkılarıyla zenginleşecek olan etkinliklerde; köyler arası halat çekme yarışmaları, çocuklar ve yetişkinler için çuval yarışmaları gibi eğlenceli ve ödüllü organizasyonlar yapılacak. Mehter konseri, halk oyunları, animatör gösterileri ve çocuk oyun alanları da gün boyunca şenliğe renk katacak. TARIMSAL EKİPMANLAR SERGİLENECEK Şenlik alanında kurulacak stantlarda birlik ve kooperatifler faaliyetlerini tanıtacak, firmalar ise tarımsal alet ve ekipmanlarını vatandaşların beğenisine sunacak. Etkinlik kapsamında yapılacak çekilişlerde ise çiftçilere çeşitli tarımsal ekipmanlar ve sürpriz hediyeler verilecek. İMERA GRUBU ŞENLİKTE SAHNE ALACAK Şenliğin finalinde Karadeniz müziğinin sevilen temsilcilerinden İmera sahne alacak. Seslendireceği birbirinden güzel eserlerle katılımcılara unutulmaz anlar yaşatacak olan grup, konserine saat 15.30’da başlayacak.

Kocaeli’de Tarımda Dev Atılım: Çiftçilere 27 Milyon TL’lik Tohum Desteği Haber

Kocaeli’de Tarımda Dev Atılım: Çiftçilere 27 Milyon TL’lik Tohum Desteği

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, yerel üreticiyi desteklemek ve tarımsal üretimi artırmak amacıyla başlattığı projelere bir yenisini daha ekledi. "Nerede iş varsa orada biz varız" diyen Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, 9 ilçede 1.600 çiftçiye %75 hibeli yem bitkisi tohumu dağıtımı gerçekleştirdi. 32 Bin Dekar Arazi Yeniden Üretime Kazandırılıyor Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin İlkbahar Dönemi Yem Bitkisi Tohumu Destekleme Projesi kapsamında yürütülen çalışma, kent genelindeki tarımsal kapasiteyi artırmayı hedefliyor. Proje detayları ise şöyle: Destek Kapsamı: 9 ilçe ve 186 mahallede toplam 1.600 çiftçiye destek sağlanıyor. Dağıtılan Ürünler: 3.350 paket mısır ve 4.100 paket yonca tohumu olmak üzere toplam 85 ton tohum toprakla buluşuyor. Ekonomik Değer: Yaklaşık 27 milyon TL değerindeki bu destekle, 32.000 dekar tarım arazisi yeniden üretime açılıyor. 7 Yılda Tarıma 1.5 Milyar TL’lik Yatırım Derince Çavuşlu Mahallesi’nde düzenlenen törende konuşan Başkan Tahir Büyükakın, son 7 yılda tarım ve hayvancılık projelerine 1.5 milyar TL’ye yakın kaynak ayırdıklarını vurguladı. Büyükakın, "Tarlada izi olmayanın hasatta yüzü olmaz. Bizim gerçek varlık sebebimiz bu millete hizmet etmek. Gıda güvenliği riski karşısında tarımsal kapasitemizi artıracak stratejiler izliyoruz" dedi. Sadece Tohum Değil, Altyapı Desteği de Sürüyor Kırsal mahallelerde yaşam kalitesini artırmak için projelerin devam ettiğini belirten Başkan Büyükakın, şu müjdeleri paylaştı: Doğalgaz Projeleri: Köylere doğalgaz konforunu taşımak için çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. Sulama Yatırımları: Tarımsal verimliliği artırmak adına sulama göletlerinin kapasiteleri artırılıyor ve yeni sulama projeleri hayata geçiriliyor. İlk Ekim Başkan Büyükakın’dan Törenin ardından traktör koltuğuna geçen Başkan Tahir Büyükakın, tarlada ilk mısır ekimini bizzat gerçekleştirerek üretim sezonunu başlattı. Çiftçiler ve ziraat odası başkanları, sağlanan bu dev desteklerden dolayı Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkürlerini iletti.

Kocaeli’de Balıkçılara Büyük Destek Haber

Kocaeli’de Balıkçılara Büyük Destek

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, yerel ekonomiyi canlandırmak ve denizcilik faaliyetlerini desteklemek amacıyla 340 küçük ölçekli balıkçıya malzeme desteği sağladı. Başkan Tahir Büyükakın, "Hem toprağımızı hem denizimizi koruyoruz" diyerek sürdürülebilir üretimin önemine dikkat çekti. ​Küçük Ölçekli Balıkçılara 5. Destek Paketi Dağıtıldı ​Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen “Küçük Ölçekli Balıkçıların Desteklenmesi Projesi” kapsamında 5’inci destek paketi sahiplerini buldu. Seka Deniz Düğün Salonu’nda düzenlenen törene; Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, Kocaeli Su Ürünleri Kooperatifleri Bölge Birliği Başkanı Ali Sarı, İMEAK Deniz Ticaret Odası Kocaeli Şubesi Başkanı Vedat Doğusel ve çok sayıda balıkçı katıldı. ​Proje kapsamında, 12 metrenin altında tekneye sahip olan 340 balıkçıya; teknelerin bakım ve onarımında kullanılacak zehirli boya, macun, çizme ve yağmurluk gibi temel ekipmanları içeren destek kolileri teslim edildi. ​"Üretimin Olduğu Her Alanda Can Suyu Oluyoruz" ​Törende konuşan Başkan Tahir Büyükakın, belediyecilik anlayışlarının temelinde üretimi desteklemek olduğunu vurguladı. Tarım ve hayvancılığın yanı sıra balıkçılığın da Kocaeli için stratejik bir öneme sahip olduğunu belirten Büyükakın, şu ifadeleri kullandı: ​“Bu toplumun üretmesi lazım. Şehrimizin insanı hangi alanda emek veriyorsa, belediye olarak orada destek olmalıyız. Bugün dağıttığımız malzemeleri kooperatif başkanlarımızın talepleri doğrultusunda belirledik. Amacımız balıkçılığı teşvik etmek ve işlerinizi kolaylaştırmak.” ​Toplam Destek Tutarı 19.7 Milyon Liraya Ulaştı ​Müsilaj döneminde başlatılan projenin meyvelerini vermeye devam ettiğini belirten Büyükakın, güncel rakamları paylaştı: "340 balıkçıya 6 milyon liralık malzeme. 2022 yılından bu yana toplam 19 milyon 700 bin TL destek sağlandı. İzmit Körfezi’ne bugüne kadar 54 bin balık bırakıldı ve yapay resif çalışmalarıyla deniz ekosistemi güçlendirildi. ​"Yeşil Vatanı da Mavi Vatanı da Koruyoruz" ​Dünya genelinde artan gıda güvenliği riskine değinen Başkan Büyükakın, Kocaeli’nin çevre yatırımlarıyla Avrupa’ya örnek olduğunu söyledi. 23 arıtma tesisi ile İzmit Körfezi’ni temiz tuttuklarını hatırlatan Büyükakın, “Denizi ve toprağı muhafaza etmezsek gelecekte büyük risklerle karşılaşırız. Akıllı idareciler hem tarımı hem de denizi desteklemeli. Biz Kocaeli’de bunu yapıyoruz,” dedi. ​Balıkçı Esnafından Başkan Büyükakın’a Teşekkür ​Kocaeli Su Ürünleri Kooperatifleri Bölge Birliği Başkanı Ali Sarı, tekne bakımlarının maliyetli olduğu bir dönemde bu desteğin "can suyu" olduğunu belirterek teşekkürlerini sundu. İMEAK Deniz Ticaret Odası Kocaeli Şubesi Başkanı Vedat Doğusel ise Kocaeli’nin denizcilik başkanı olma yolundaki vizyonuna bu projelerin büyük katkı sunduğunu ifade etti.

Gübreler Toprakla Buluşuyor, Çiftçinin Yüzü Gülüyor Haber

Gübreler Toprakla Buluşuyor, Çiftçinin Yüzü Gülüyor

Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın’ın öncülüğünde yürütülen tarımsal destek projeleri kapsamında sebze, meyve ve fındık yetiştiricilerine sağlanan yüzde 50 hibeli gübreler, üreticilerin yüzünü güldürüyor. Destekten yararlanan yaklaşık 5 bin 200 çiftçi, gübrelerini tarla ve bahçelerinde kullanmaya başladı. 80 BİN HEKTAR TARIM ARAZİSİ DESTEKLENDİ Çiftçi dostu Büyükşehir Belediyesi, tarımsal üretimi artırmak ve çiftçilerin maliyet yükünü azaltmak amacıyla hayata geçirdiği onlarca proje ile üreticilerin yanında olmaya devam ediyor. Büyükşehir, “Zirai Gübre Desteği Projesi” doğrultusunda çiftçilere yüzde 50 hibeli 15-15-15 kompoze gübre desteği sağladı. Bu proje ile yaklaşık 80 bin hektar tarım arazisi desteklenmiş oldu. ÇİFTÇİLER ÇOK MEMNUN Gübrelerini teslim alan sebze, meyve ve fındık yetiştiricileri, tarla ve bahçelerinde kullanmaya başladı. Kocaeli’de en çok tarım faaliyetinin yapıldığı Kandıra’da üreticiler, gübrelerini toprakla buluşturmaya başladı. Destekten yararlanan üreticilerden biri de Kandıra’nın Sucuali Mahallesi’nde yaşayan çiftçi İlyas Şen oldu. Yaklaşık 10 dönümlük örnek fındık bahçesinde gübreleme çalışmalarına başlayan Şen, verilen desteğin üretim için büyük önem taşıdığını söyledi. “GÜBREYİ TADIMLIK DEĞİL, DOYUMLUK KULLANIYORUZ” Gübreyi tadımlık değil, doyumluk olarak toprağa attıklarını ifade eden Şen, “Tahir Büyükakın Başkanımıza teşekkür ediyoruz. Bu destekler sayesinde daha çok ekiyor, daha çok ürün alıyoruz. Mahsulümüz daha bereketli oluyor.” dedi. “GÜBRENİN KALİTESİ VE VERİMİ YÜKSEK” Bahçesinde bakım ve gübreleme çalışmalarını sürdüren Şen, bu yıl verim ve kalite açısından yüksek bir sezon beklediğini ifade etti. Bahçesine uyguladığı gübrenin azot, fosfor, çinko ve potasyum içerdiğini belirten üretici İlyas Şen, bu karışımın fındık ağaçlarını kış ayazı ve dona karşı daha dayanıklı hale getirdiğini, meyvenin iç dolgunluğunu artırdığını ve aynı zamanda kalite randımanını yükselttiğini söyledi. “EMEĞİ GEÇEN HERKESE TEŞEKKÜR EDİYORUM” Şen, konuşmasının devamında şunları aktardı: “Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin yıllardır çiftçilere verdiği destekten memnunuz. Özellikle ziraat mühendisleri gübre, mazot, ilaçlama ve teknik destek konusunda üreticilere önemli katkılar sağlıyor. İhtiyaç duyduğumuzda bahçelerimize kadar gelerek teknik destek veriyorlar. Başta Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.” “TOPRAKLARIMIZ BEREKETLENDİ” Kandıra Sucuali Mahalle Muhtarı Sezgin Özcan ise çiftçilere verdiği tarımsal desteklerden dolayı tüm üreticiler adına Başkan Tahir Büyükakın’a teşekkür ederek, “Destekler verilmeden önce verim azdı. Ama yüzde 50 hibeli gübre verdikten sonra verim iyice arttı. Ürünler daha kaliteli. Topraklarımız bereketlendi. Başkanımızdan, Allah razı olsun” diye konuştu.

Saray Mutfağı’ndan Kocaeli’ye Uzanan Lezzet Haber

Saray Mutfağı’ndan Kocaeli’ye Uzanan Lezzet

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi iştiraki Antikkapı A.Ş., yeni bir lezzeti daha vatandaşlarla buluşturdu. El değmeden, katkısız ve taş değirmende çekilmiş susamlarla üretilen Osmanlı Saray Mutfağı esintili Akçakoca Tatlı Tahin, belirlenen satış noktalarında vatandaşların beğenisine sunularak satışa başladı. SARAY MUTFAĞI’NDAN İLHAM ALINDI Kocaeli Büyükşehir Belediyesi iştiraki Antikkapı A.Ş., kaliteli ve doğal ürün anlayışıyla ürün portföyünü genişletmeye devam ederken, köklü tecrübesini de her geçen gün yeni lezzetlerle geliştiriyor. Geleneksel mutfak kültürünü modern üretim anlayışıyla harmanlayan Antikkapı, Akçakoca Tatlı Tahinini Osmanlı Saray Mutfağı’ndan ilham alan özel üretim yaklaşımıyla günümüz sofralarına taşıyor. Osmanlı’nın zengin lezzet mirasını bugünün hijyen ve kalite standartlarıyla buluşturan Akçakoca Tatlı Tahin, belirlenen satış noktalarında vatandaşların beğenisine sunularak satışa başladı. EL DEĞMEDEN, DOĞAL VE KATKISIZ ÜRETİM Hızır 41 Üretim Tesisinde üretilen Akçakoca Tatlı Tahin; el değmeden, hijyenik koşullarda ve kalite standartlarına uygun şekilde hazırlanıyor. Koruyucu ve katkı maddesi içermeyen tahin, taş değirmende çekilmiş özenle seçilen susamların geleneksel yöntemler ile modern üretim teknolojilerinin harmanlanmasıyla elde ediliyor. Bu özel üretim süreci sayesinde tahin; yoğun aroması, doğal yapısı ve benzersiz lezzetiyle öne çıkıyor. BU LEZZET ANTİKKAPI’NIN SATIŞ NOKTALARINDA Akçakoca Tatlı Tahinin satışı; Antikkapı A.Ş.’ye bağlı Maide Kafe Restoran, Sekapark Antik Köfte, Mahal Plus, Darıca Antik Köfte, Balyanoz Antik Köfte, ⁠Ormanya Antik Köfte, Köftemiz Kuzuyayla, Değirmendere Antik Köfte Ekspres, Mola Park Halka ve Milli İrade Meydanı Halka’da gerçekleşiyor.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.